C
carisma
Hej. Jag har ett halvblods valack med bra stam som jag vill göra något bra av. Problemet är bara att han är helt dum i huvudet... Han förstår inget normalt hästvett och lyssnar inte på människor. När jag hyffsar till honom så är det precis som om det inte går in. Det fungerar inte att bara små tramsa och nh är bara att glömma. Hästen får minst en rak höger om dan men fattar fortfarande inte.
han går tex inte att ta av grimman för då slår hon bara upp huvudet. Ja har börjat gå på huvudet med grimskaftet så hhan ska ta ner det men eftersom han fattar så trögt så tar han bara upp huvudet ännu mera och börjar gå på bakbenen. Det spelar ingen roll hur arg jag blir för om ja lyckas få honom göra som jag vill en liten stund är det som borta nästa dag.Det hjälper inte att bara slå till honom utan ja måste verkligen ta i för att få någon reaktion!
Hur gör jag för att få honom lydig och uppmärksam?
Nån mer som har samma problem?
han går tex inte att ta av grimman för då slår hon bara upp huvudet. Ja har börjat gå på huvudet med grimskaftet så hhan ska ta ner det men eftersom han fattar så trögt så tar han bara upp huvudet ännu mera och börjar gå på bakbenen. Det spelar ingen roll hur arg jag blir för om ja lyckas få honom göra som jag vill en liten stund är det som borta nästa dag.Det hjälper inte att bara slå till honom utan ja måste verkligen ta i för att få någon reaktion!
Hur gör jag för att få honom lydig och uppmärksam?
Nån mer som har samma problem?