Knäpp i huvudet??

C

carisma

Hej. Jag har ett halvblods valack med bra stam som jag vill göra något bra av. Problemet är bara att han är helt dum i huvudet... Han förstår inget normalt hästvett och lyssnar inte på människor. När jag hyffsar till honom så är det precis som om det inte går in. Det fungerar inte att bara små tramsa och nh är bara att glömma. Hästen får minst en rak höger om dan men fattar fortfarande inte.
han går tex inte att ta av grimman för då slår hon bara upp huvudet. Ja har börjat gå på huvudet med grimskaftet så hhan ska ta ner det men eftersom han fattar så trögt så tar han bara upp huvudet ännu mera och börjar gå på bakbenen. Det spelar ingen roll hur arg jag blir för om ja lyckas få honom göra som jag vill en liten stund är det som borta nästa dag.Det hjälper inte att bara slå till honom utan ja måste verkligen ta i för att få någon reaktion!
Hur gör jag för att få honom lydig och uppmärksam?
Nån mer som har samma problem?

:confused:

Sv: Knäpp i huvudet??

Sätter mig tillrätta
popc1.gif

Nog är det tur att låtsashästar inte har någon känsel... Men är du på riktigt hoppas jag att hästen snart ger dig en rak höger.

Tycker du ska sluta o vara så arg på honom för det första.
Hur gammal är han?Hur länge har du haft honom?
Vadå NH inte fungerar?

Om du nu verkligen menar allvar så kanske du själv förstår att din häst slår med huvudet om DU ger honom en rak höger ett par gånger om dagen..

Jag förstår att det är dig själv du syftar på i din rubrik!!! Men du kan ta bort frågeteknen.

Jag tycker texten är vädligt talande vare sig den är sann skriven eller inte. Skriven för att folk skall vakna till eller inte.

Men hur många hästar är det inte som har det så här som står med ägare som är "dumma i huvudet" och som inte borde få ha häst eller djur alls?? Förra omgången jag stod i nuvarande stall fanns en sådan hästägare, hon blev inte så långvarig utan fick "foten" när det inte upphörde trots stallägarnas upprepade tillsägelser, där de kunde springa från matbordet och ut för att få stop på eländet.
Tack o lov är hästen idag under annans beskydd men dock kvar i samma ägares ögo, enl. dem själva så var den familjen de största djurvännerna i stan.

MVH/

Sälj hästen till någon som förmår att ta hand om honom på ett vettigt sätt så ska du se att det löser sig.

Gör dig av med hästen. Och skaffa inte häst igen.

Man ska aldrig slå en häst!! Det ska mycket till om han ska bli
kompis med dej igen. Du har väl hört ordspråket om att man har
ett hästminne?? Vad tror du det kommer ifrån?? :smirk:

Han kommer alltid komma ihåg att du slår honom. Dej vill han väl inte göra tillags!!!!

Den där kraken lär du knappast få "lydig och uppmärksam" efter det du gjort, han har troligen mist förtroendet och vågar inte lita på dig.

.Det är du som behöver hyfsas till,och få dig en rak höger varje dag.
Då kanske polletterna ramlar ned på dig.

Hej, skönt å se att så mycket folk håller med mig. Vill bara påpeka att detta är ett inlägg som ska få folk att vakna upp, hästar har det såhär, jag vet de som har det så, därför blir jag såååå förbannat, vill att dessa elaka människor ska vakna upp och inse, vill bara se ifall det va nån som verkligen höll med om texten ovan. Har en häst och behandlar den med all respekt, inget våld, avgudar min häst.

Men med detta inlägg som är helt sant, har precis upplevt detta vill jag bara att de som kanske håller på så här ska vakna upp. Snälla vakna upp..galna människor..snälla.

påpekar en gång till, detta finns, dvs ingen låtsashäst. Men inte jag som har denna hästen. Hoppas ni förstår.

herregud... vilka otroliga intressen endel har... är ju rätt genomskilnigt att du är ute efter att provocera..

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka