Knäpp dator!

Saybia

Trådstartare
Vette tusan vad som har hänt med den?? :crazy: :confused:
Den hänger sig 511 tusen gånger, ibland så hänger den sig så att den stänger av sig själv.
Den hänger sig mest när man öppnar bilder, förut har det inte varit några som helst problem att öppna bilder i ACDSee 6.0 men nu hänger/hakar den upp sig VARENDA gång, bilden visas men sen går det inte att göra nåt (trycka på nåt osv.), man får trycka på X & då blir det: " Det här programmet svarar inte" & ibland så kommer man inte därifrån alls...

Sen ett annat problem: Jag har en stor mapp på datorn dit jag "slänger" det mesta, musik, bilder, dokumet osv.
Så fort jag öppnar den mappen så poppar det upp Dataexekveringsskydd: "Det här programmet avslutades för att skydda datorn".
Det här är himla irriterande eftersom jag vill kunna använda grejer som finns i mappen :mad:
Det där har aldrig poppat upp tidigare utan kom helt plötsligt en dag...
Går det att bli av med på nåt sätt & VAD kan/ska jag göra för att få bildprogrammet att börja fungera normalt igen? :crazy:

Tacksam för hjälp för nu är jag less :mad: :crazy:

:bow:
 
Sv: Knäpp dator!

Avinstallera dem sista programmen du laddat ner. Om det inte blir bättre får du formatera om.

(Om du inte sökt efter virus, så måste du göra det först!)
 
Sv: Knäpp dator!

Sök också igenom datorn för spy & adware program, då dessa kan få datorn att bete sig rätt så märkligt ibland..
Hur mycket/lite utrymme är ledigt på hårddisken?
 
Sv: Knäpp dator!

Gnist skrev:
Sök också igenom datorn för spy & adware program, då dessa kan få datorn att bete sig rätt så märkligt ibland..
Hur mycket/lite utrymme är ledigt på hårddisken?

141 av 186 GB är ledigt.
Använder "Norton Internet Security 2006" som söker igenom
datorn dagligen efter allt möjligt som kan påverka datorn negativt, så
vette tusan vad det kan vara som den fått för sig? :confused:
 
Sv: Knäpp dator!

*Grrrr!!!* Nu fungerar inte MovieMaker längre heller :mad: :mad:
Har förökt göra en film 5 ggr nu & den hakar sig varenda gång, så nu ger jag upp *less till max* :mad: :mad:
 
Sv: Knäpp dator!

Norton är värdelöst och släpper igenom både virus, maskar, trojaner, spy & adwareprogram utan att varna.. Upptäckte det, när jag provade att köra ett annat antivirusprogram direkt efter att norton förklarat datorn frin från allt :crazy:
 
Sv: Knäpp dator!

Okej, just nu känns det bara sk*t för ingenting fungerar..ibland "låser" sig allt så det inte går att göra ett
endaste dugg (att trycka ctrl+alt+delete fungerar ej).
Laddade över bilder från digitalkameran men kunde bara kolla på en bild i taget eftersom ACD See 6.0 inte fungerar som det ska..blev lite tradigt att klicka på en bild & sen klicka bort den på krysset - vänta på att den säger "Det här programmet svarar inte" & sen trycka "avsluta nu", innan bilden stängs ner...å sen göra samma med nästa bild. Det tar TID :crazy:
Vill att det ska vara som vanligt igen så man bara behöver trycka mellanslag för att byta bild :cry:

Dumma dator...vad tusan ska jag göra???:( :confused:
 
Sv: Knäpp dator!

Gnist skrev:
Norton är värdelöst och släpper igenom både virus, maskar, trojaner, spy & adwareprogram utan att varna.. Upptäckte det, när jag provade att köra ett annat antivirusprogram direkt efter att norton förklarat datorn frin från allt :crazy:
Underligt, då Nortons brandvägg här (gammalt och ouppdaterat) aldrig släppt igenom en enda mask. (Att en brandvägg sen släpper igenom virus och annan liknande malware är inte så konstigt, då det inte är dess syfte att stoppa sådant.)

Saybia:
Starta i felsäkert läge och kör malware-scan med några olika bra program (kan inte rekommendera något då alla jag sett varit kassa). Om programmet har stöd för det så kör scannen genom att boota datorn med programmets skiva. Är det möjligt så fixa även dit någon datorkunnig som kan kolla igenom efter allt sådant skräp scannern missar.
 
Sv: Knäpp dator!

Du borde ha mycket skit på datorn...

Jag misstänker att du har laddat ner extremt mycket. Och om WMA hänger sig är det inte konstigt, då är allt som det ska :P
 

Liknande trådar

IT & mobiler Gaah. Jag blir lite less på min mobil. Har en LG Gt400 och har äntligen fått den att kommunicera med datorn via en sladd. :) Men jag...
Svar
3
· Visningar
1 630
Senast: Josefinjuliette
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: FannyN
·
IT & mobiler Nu är jag LESS på detta och tänkte att jag en gång för alla ska få mitt bildvisningsprogram att fungera normalt igen, det har tjorvat i...
Svar
4
· Visningar
782
Senast: Elftor
·
Övr. Barn Har haft svärföräldrarna + min mans syster boende här i några dagar (de bor 85 mil bort). Brukar bita ihop när de gör saker jag inte...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 629
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp