Knäledsinflamation???

Beemergirl

Trådstartare
Måste bara få skriva av mig lite....Ja då har tydligen turen vänt för mig och min älskade lilla Werner....:cry:

Han har ALLTID varit glad i att hoppa och ställt upp och varit ärlig mot hindren, vi har hoppat mest på skoj men iår har vi tränat och hade tänkt oss ett par tävlingar, men nu blir det nog inte så....

Den senaste kursen va den 1 april och då gick han kanonbra som han gjort de flesta gångerna. Vi hoppade nån vecka efter hemma och då började han stanna (nåt som han ALDRIG brukar göra). Började fundera på om det kunde va nåt galet... :confused: Tog det lite lugnt och red ut och inte så mycket krav på honom, han kändes fin.

Idag hoppade vi igen och det var ren katastrof, han stannade på nästan allt så till slut la vi ner till kryss på typ 40 som han oxå stannade på.... Nu säger jag stopp och skrittar av honom och hovis böjer.... Får en reaktion på VF-knä.... HJÄLP vad gör jag nu? Ja det är väl inget annat än att boka tid på ATG.
Hur som helst om det inte är nåt så är det skönt att kolla upp så att jag slipper fundera.

Men som sagt så blir det nog tråkigt nog inga tävlingar iår heller...

Hoppas för allt i världen att det inte är nåt allvarligt för så brister mitt hjärta! :cry:

th_060528.jpg
th_030427B-1.jpg

Sv: Knäledsinflamation???

Jag tycker att det är bra att du åker till ATG för en koll, då får man ju veta vad som är fel.

Jag håller alla tummar och tår för att han ska bli bra!! :)

Ja nu är tid bokad på ATG, det blir på onsdag 23 maj kl:10,00.... Känns nästan som en evig väntan men det är ju inte så många dar kvar. Skönt att kolla upp det iallafall så att man vet, vare sig det är possitivt eller negativa svar man får....

TACK :bow: alla för värmande ord!

Igår var vi alltså på ATG och gjorde en hältutredning.... Det var mest i VF-knä som jag trodde men även i HB-knä och VB-has som nu alla är behandlade för inflammation!
Skönt att man åkte så snabbt så nu är det bara att hoppas att han svarar bra på behandlingen så att vi slipper kuska till ATG hela sommaren... :smirk:
Vi ska på återbesök den 7 juni så det är ju ganska snart det med!

Vad tråkigt! Hoppas det går bra. :(

Har han gått mycket med skärpning på barmark eller så? I vårt stall är det många som "sätter på vinterdäcken" i oktober och sen, oavsett väglag, inte orkar skruva ur broddarna förrän det med all säkerhet inte ska komma nån mer snö. Detta riskerar ju att slita nåt oerhört på de nedre lederna.

Sara

Nej han fick vinterdojjer när snön hade kommit och sen så tog jag av dom när vägen blivit bar så att man kunde rida utan att halka omkring....

Vi var ute på ern litern prommis idag och han verkade redan mycket piggare! Så jag har nu förhoppningar att han slipper bli sprutad igen!

Tack för omtanke!!! :bow:

Halloj!
Sitter i samma sits.... I går kväll sprang hästarna som tokiga och lekte i hagen, inget fel där inte. I morse va Goldie blockhalt på vänster fram:cry:
Ser ingen direkt svullnad, men en liiiten galla kanske, ovanför kotan, om man tar fram lupp och kollar:crazy:
Funderar på om det sitter i bogen, om han halkat i lek ivern igår?
Nå ja, i dag får han stå inne, och så får vi se hur det ser ut i kväll.

Kram
* Jenny *

Jag har en hopphäst med dåliga framknän och jag har ändrat hennes liv lite för att hon ska hålla och samtidigt kunna funka så normalt som möjligt.

Hon får speciella skor med sula, detta efter vets inrådan för att stötdämpa. Back on Track-knäskydd på natten och liniment efter ridning om hon ska ut i hagen igen.
Hon får Artro-Felx i maten för lederna och även tuppkam i blodet med jämna mellanrum.
Hon hoppas max tre gånger i månaden (2 träningar och en tävling) och rids alltid i form så att hon får över vikten bakåt.
Och självklart får hon inte skaffa sig övervikt, så numera har hon betesbegränsare.

//E

Ja nu är det tre dar kvar till återbesöket.... Är lite nervös men jag hoppas att han har svarat på behandlingen....

Nu är ju den lilla hästen oxå halt så det blir nog fler besök på ATG-kliniken i sommar....

Sommaren började inte bra iår för vår del.... :cry:

Igår va jag då till ATG med Werner på återbesök, allt var avklarat på 15-20min. Longerign och böjning av de behandlade benen. Framknät är helt friskt nu men han blev sprutat i VB-has, HB-has & knä. Det ör ingen stor hälta men han markerar och går lite orent i longeringen. Det blir alltså ännu ett besök på kliniken om sisådär tre veckor.
Jag håller verkligen alla mina fingrar och tår för att han då ska vara bra igen.

På tisdag är det Stenis tur för klinikbesök, hoppas då verkligen att det inte är nåt jätteallvarligt utan kanske bar nån muskelinflammation eller en sträckning som jag trott hela tiden. Men samtidigt känns det konstigt eftersom det är två veckor sedan jag upptäckte hältan och skulle det va en sträckning/ vrickning borde det ju bli bättre eftersom och inte sämre.... Ja det blir till att hålla fingrar och tår för honom oxå!

Stenis har nu varit på sitt klinikbesök och det gick bra. Vet böjde och kollade igenom honom. Han visade irritation i HF-knä och då bedövades det utan förbättring på tre ställen. Bilder togs på knät och det va inget i skelettet eller leder så vet kunde inte göra annat än gissa på att dt är muskulärt. Stenis äter nu metacam och redan dagen efter va han bättre så nu är det bara att hoppas på att han blir bra!

Werner har sitt nästa återbesök den 27 juni och nu hoppas jag verkligen att han blir friskförklarad så att vi kan sätta igång igen inför hösten!

Japp, werner är nu friskförklarad å på fredag blir första skritturen!!! :) *lääääääängtar*

grattis.
hoppas det håller sig.
min blev ochså friskförklarad efter knäledsinflammation.
har skrittat igång honom jätteförsiktigt.
nu är han halt igen, fick kortison igår.
håll ögonen öppna så att du inte missar om hältan kommer tillbaka.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 998
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 593
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka