Knäkappor och senskydd

Berin

Trådstartare
Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita och stängdes med kardborreband. Finns de fortfarande att köpa?

Är det nån som kommer ihåg vad benskydden hette som man la i varmt vatten eller ugnen och sedan formade efter hästens ben? De var vita och stängdes med kardborreband. Finns de fortfarande att köpa?
Kom själv på vad de hette: Hipporto. Nån som har några sådana oanvända till salu? :)

Jag lyckades komma över ett par senskydd på tradera, nya. De har väl inte tillverkas på 20 år, kan inte vara så lätta att komma över nya.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: ako
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat