Bacreb
Trådstartare
Mitt frisersto har ett otäckt läte ifrån bakpartet.Veterinären tyckte det lät som en fraktur och vi ställde henne på sjukhage en månad för att se om de skulle läka. Lätet försvann inte, och hon har tappat muskler särskilt på bakpartiet på den sidan det låter. Hon är fortfarande inte halt. Har släppt henne på sommarbete igen och ridit henne 1 gång för att se om det skulle påverka henne. Tycker lätet låter lite högre nu än tidigare, men kan även bero på muskeltappet.
Min veterinär och jag är förvånad över att hon ej är halt om det skulle vara en fraktur, men kan heller inte utesluta detta. Någon som har någon erfarenhet av detta?
Veterinären vill skicka mig till Uppsala för en scintigrafi, bor i norrland så blir en bra bit. Finns de inget annat man kan göra?
Min veterinär och jag är förvånad över att hon ej är halt om det skulle vara en fraktur, men kan heller inte utesluta detta. Någon som har någon erfarenhet av detta?
Veterinären vill skicka mig till Uppsala för en scintigrafi, bor i norrland så blir en bra bit. Finns de inget annat man kan göra?