Sv: Knabstrupper vänner!
Jag ansluter mig till denna tråd också
Kanske kan vi hålla den igång också för lite uppdateringar om våra små?
Vad kul att du skaffat dig en knabbis, det är troligt fina hästar alltså!
Jag själv har också en, dock en ej godkänd korsning men för mig är hon bäst i världen.
Jag betäckte min vbltravarsto sommaren 2007 och Juni 2008 kom en frisk och vackert stoföl till världen.
Jag använde mig utav Luzifer SKN 14 (har jag för mig, minns inte nr helt).
Undan mitt vblsto Pernilla Index
Underbar liten varelse som föddes brun med någon vit prick på rumpan och vitballe på ena bakhoven samt vitt i pannan i form av en måne.
Nu är hon brun melerad tigrerad och älskar hennes färg!
Hon blir 5år i år och vi har kommit hyfsat långt i ridningen, inte långt i utbildningen men det går framåt. Ska sätta fart nu under sommaren faktiskt. Innan har det varit lite lösträning då jag inte velat gå för hårt framåt men hon blir trots allt 5år så nu ska hon minsann tåla lite mer.
Under häst som är lite speciell, väldigt mammig och kan vara en riktigt bitch emellanåt, avvaktande mot nytt folk men inte alltid.
Testar gärna folk som hon känner är lite osäkra/rädda men även sådana som inte är.
Men dom ggr hon är fin i psyket så är hon världens bästa.
Vart hon fått detta humör ifrån har jag ingen aning om för både sto och hingsten är helt underbara, kanske längre bak i släktet?
Just nu är vi nyinflyttade i ett nytt stall, så hon har varit lite spänd och orolig men hoppas det lugnar sig snart.
Sakura är halv inkörd, sist körde vi henne utan problem i skritt men detta var 2år sedan ca.
Tolkad, tömkörd, löshoppad med stor potensial samt hoppad med ryttare också.
Provat på både det ena och det andra och hon är tuff och tycker om det mesta =)
Dock från att varit totalt orädd som yngre så är hon en riktigt fjant för saker och ting nu. Men hoppas det lägger sig med åren.
Bildbomb så det skriker om det
Film från lite tolkning som 1½ åring
http://s577.photobucket.com/user/mysakuragirl/media/Sakura/MVI_8434_mindre.mp4.html?sort=3&o=43
Mer bilder
Fort följer