Klubbtävlingar

N

Nyborjare

Hej alla kunniga! Nybörjare som jag är, så undrar jag om man får vara med och tävla (i dressyr) på en klubbtävling hos en klubb man inte är med i? Eller måste man vara med i den aktuella klubben?
Tex. så är jag med i klubb A, men klubb B arrangerar en klubbtävling. Får jag vara med där, eller kan jag bara vara med i min hemmaklubbs klubbtävlingar? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Sv: Klubbtävlingar

Det bästa är om du kolla med klubben som ska ha tävlingar. Klubbtävlingar är egentligen till för endast klubbmedlemmar, men det kan hända att klubben kan låta dig vara med ändå.

Sv: Klubbtävlingar

På klubbtävling får bara klubbens medlemmar starta, den klubb som tillåter andra att starta bryter mot TR. En ryttare får vara medlem i flera klubbar och på så sätt vara med på flera klubbars klubbtävlingar.

På träningar, programridningar, banhoppningar etc där det inte delas ut priser och där syftet inte är att jämföra de olika ekipagen med varandra finns inget krav på medlemskap från centralt håll, så då kan klubben välja om de vill släppa in andra än medlemmarna eller inte.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 019
Senast: Bison
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 446
Senast: Masqueradee
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka