Klubbtävling- ingen kavaj på dressyren?

Annie_92

Trådstartare
Jag har tänkt tävla i både dressyr och hoppning nästa torsdag och har allt förutom en kavaj att rida i under dressyren.
Kan det bli poängavdrag på det även om jag har t.ex. en skjorta och vita ridbyxor istället?
Vad rekommenderar ni?

Mvh, Annie

Sv: Klubbtävling- ingen kavaj på dressyren?

Är det en riktig klubbtävling så är det bäst att ringa klubben och höra. Men är det bara en "träningstävling" brukar man få ha fri klädsel.

PÅ klubb tävling får du ha valfria kläder på dig! Från och med lokal ska du ha kavaj liknande å dressyr! hoppning vet jag inte riktigt!

Ok, tack! Hoppningen vet jag har fri klädsel. Men ljusa byxor och säkerhetsväst är ju att föredra ialla fall.

Fråga din klubb! Alla har olika regler, vissa följer TR.
Dock är det nog väldigt ovanlgit att man inte får ha valfritt.

Ja, som sagt så brukar man absolut inte behöva ha kavaj på klubbtävling, men det är klubben som bestämmer, så hör dem dem.

Ha annars en någorlunda tajt tröja så att man kan se hur du sitter. Stor lycka till!

I dressyren har jag ingen aning om hur det är där. I hoppning är det inget krav förrän Regional nivå. Lokal, klubb och lägre är det inget krav alltså.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 438
Senast: Mirtai
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 771
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31