Klövleväska

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Texas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 002
T

Texas

Tycker ni det är bra eller dåligt att hunden får använda en klövjeväska?
Min collie använder en ibland, jättelätt, och man märker verkligen på henne att hon "känner" ett ansvar och jobbar!:D
Men möts på stan av taskiga kommentarer...:mad:

Sv: Klövleväska

Om hunden trivs med det är det väl jättekul!
Vad säger folk för kommentarer? :crazy:

Jag tycker det är jättebra så länge hunden inte mår dåligt av det (t.ex. tycker det är obehagligt eller att väskan är för tungt lastad):laugh:.. Har länge funderat på att skaffa en till min collie, men det har aldrig blivit av..

Lite OT, vad har du för väska?

Åh, har du oxå en collie!!
Jag beställde den från Häromi.
Jättebra!!!!

Använt den i två dagar fått en elak kommentar per dag!
Jävla dumhuvud sa en gubbe, och idag sa en till mig; Fy fan, vilken elak matte du har som får bära en väska.
Hon har bajspåsar, cortisontabletter, en borste och lite godis i väskan....

Tycker ni det är bra eller dåligt att hunden får använda en klövjeväska?
Min collie använder en ibland, jättelätt, och man märker verkligen på henne att hon "känner" ett ansvar och jobbar!:D
Men möts på stan av taskiga kommentarer...:mad:

Min rottis bär sin väska ofta, och vi får många kommentarer. Väldigt sällan är det taskigt det har bara hänt ett par enstaka gånger "stackars hund!". De flesta är nyfikna och ställer frågor och ett par har kommit fram och sagt saker som "Åh vad han är duktig, det SYNS att han är stolt över sitt arbete". Dessutom förvandlas han från "barnätandemördarhund" till "söt och duktig vovve".... i majoritetens ögon. Han kan dessutom bära rätt tungt eller långt när han är i kondition.

När den lilleskiten blir större får han en med. Han kan ju knappast bära så mycket men sin mat och sitt vatten får ha allt kånka på.
DSC_1380.jpg

Fotot är taget av www.drakera.se

Senast ändrad:

Ha, va liten min väska såg ut nu då...
Men den sitter bra!:)
Jättefin bild!

kl

Vart köper man en billig sådan här till en schabrador? :idea:

Jag har en väska till min kille, han brukar bära mjölk från affären :)
Jag tycker det är bra sysselsättning för hunden om man har en som sitter bra.

Köpte min kopia för 200kr på en vanlig djurarffär. Bra passform och rymlighet.

kl

Vart köper man en billig sådan här till en schabrador? :idea:

Min kostade 149 kr på Häromi.
Beställde en M men fick byta till en S.
Den andra snurrade bara runt.
Men dom finns i djuraffärer oxå!
Men jättelurigt med storlekarna,tycker jag.
Köpte en M i djuraffären, Hunden var inte med, och den passade nog en råtta..

Jag är en riktig snåljop och köper sällan väldigt prylar till mina hundar och när jag gör det är det oftast billiga saker. Men när det gäller klövjan så skulle jag inte sätta på min hund några av de billiga jag sett, passformen ser inte bra ut och materialet är klent. Hunden kan inte säga ifrån om något skaver, belastar ojämnt, petar in i honom från väskorna eller liknade.

Jag rekommenderar helt klart att man investerar i en bra väska om man räknar med att använda den till annat än bajspåsar och cortisontabletter.

Håller fullständigt med dig!
Ska det bäras några tyngder skall ju väskan vara av riktig bra kvalitet!
Fast vi har bara psykisk träning med våran!:laugh:

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 913
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 291
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka