Klövjeväska

TantAgda

Trådstartare
Har nu bestämt mej för att införskaffa en klövjeväska till Ebun (RR tik).
Hon behöver träna upp sin alldeles för långa rygg för att slippa ev problem i framtiden.

Så, vad ska jag satsa på? Tips om bra märken? mindre bra märken?
Vad ska jag tänka på vad det gäller passformen?

Vad ska jag tänka på när den väl är köpt? Hur vänjer jag henne vid det bäst?
Ska jag enbart använda den vid koppelpromenader eller kan hon ha den när hon är lös och rusar omkring i skogen?
När gör den mest nytta? Vid konstant trav eller skritt/trav/galopp om vart annat och hopp upp och ner på stenar m.m. -alltså vid mera varierande rörelser?

Något annat jag ska tänka på?

Sv: Klövjeväska

Jag har läst mycket bra om en som heter något med Snow.. Hmm.. Snowdogs?
Ganska dyra men jag har länge varit sugen på att skaffa en.

Jag har beställt den här:
ezydog_summit_backpack.jpg

Men väntar fortfarande. Jag tycker den ser bra ut! Vissa billiga väskor skaver och vinglar omkring, men denhär ser ut att sitta stadigt

Jag har en från doggmann som jag fick av en vän. Den sitter som en smäck! Ska se om jag har någon bild.

Jag har en Ruffwear som jag tycker sitter rätt bra. Sist jag var på XLL Sports hade de dessutom dem på "Rea". :)

hållbarheten, snowdogs är mer Heavy duty, det märks att de är till för att användas ordentligt. Jag reklamerade min ruffwear efter bara ett par veckor. jag gillade visserligen vattensäcksfunktionen men den höll helt enkelt inte måttet på sömmar och sådant.

*sista knappen*

Har också funderat på klövjeväska. Men jag antar att det är viktigt med tyngdpunkten, precis som för en häst är det väl viktigt att vikten som ska bäras är rätt placerad?

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 815
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 139
Senast: fejko
·
Relationer Detta har jag funderat mycket på det senaste. Har själv en pojkvän sen 4år tillbaka, vi har våra duster emellanåt, men inte mer än så... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
12 689
Senast: monster1
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 566
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka