Lycanthrope
Trådstartare
Min hund har blivit så arg vid kloklippning, vi behöver nu hjälp.
Han har alltid varit väldigt snäll att klippa klorna på, bara legat lungt och snällt.
I vintras fick han en kloskada och blev lite öm i en klo. Det blev snabbt bra igen och sedan gick det hyfsat att klippa.
Men dum som jag är så råkade jag snudda vid pulpan för ett tag sedan, han pep till, det blödde lite och sen var det bra.
Men efter det har han blivit så arg när man ska klippa. Oavsett vem som gör det. Han blir bara värre och värre.
Han ryter och hugger tom efter handen.
Det är som att han inte riktigt menar det, han viftar på svansen och är glad igen direkt efteråt när man slutat/tagit bort tången från tassen.
Får ta i tassarna annars, men han tycker inte om när man tar i klorna.
Har provat med munkorg men då blir han nästan mer spänd.
Klorna blir ju för långa om vi inte kan klippa dom.
Har läst att man kan klippa lite lite och sedan fila försiktigt, tills man får bukt på klorna igen.
Men vad kan jag göra åt hans nykomna ilska?
Jag är ledsen och känner mig misslyckad
Han har alltid varit väldigt snäll att klippa klorna på, bara legat lungt och snällt.
I vintras fick han en kloskada och blev lite öm i en klo. Det blev snabbt bra igen och sedan gick det hyfsat att klippa.
Men dum som jag är så råkade jag snudda vid pulpan för ett tag sedan, han pep till, det blödde lite och sen var det bra.
Men efter det har han blivit så arg när man ska klippa. Oavsett vem som gör det. Han blir bara värre och värre.
Han ryter och hugger tom efter handen.
Det är som att han inte riktigt menar det, han viftar på svansen och är glad igen direkt efteråt när man slutat/tagit bort tången från tassen.
Får ta i tassarna annars, men han tycker inte om när man tar i klorna.
Har provat med munkorg men då blir han nästan mer spänd.
Klorna blir ju för långa om vi inte kan klippa dom.
Har läst att man kan klippa lite lite och sedan fila försiktigt, tills man får bukt på klorna igen.
Men vad kan jag göra åt hans nykomna ilska?
Jag är ledsen och känner mig misslyckad