Klösbräda?!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Televinken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 397
T

Televinken

Jag håller på att lära min lilla kisse att använda klösbräda. Tyvärr har det inte gått så bra hittills... Hur gör ni när ni ska lära era kissar? Vad använder ni för sorts bräda?

Jag har en i "kartong" som jag har strött kattmynta på, och försöker hinna med att lyfta dit henne när hon klöser någon annan stans. Tyvärr är det ju inte så lätt att vara med överallt... :smirk:

Sv: Klösbräda?!

Jag lärde min genom att kloa själv. Krafsa på brädan så det låter...... det i kombination med att leka på klösbrädan med leksaker, så katten klättrar lite på den, kattmynta i påse fungerar bättre än sprayen tycker jag.
Jag har både klösträd och kartong. Kartongen älskar dem, och klösträdet likaså, det klättras och kloas för fulla muggar.

När du väl har haft kattmyntan på klösbrädan, gnugga då så myntan doftar starkare så kommer förhoppninggsvis din kisse igång...
Lycka till!

Jag klöser oxå själv på klösträdet. Min katt älskar när jag gör det även fast hon klöser där självmant nu. :D

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 102
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 191
Senast: fixi
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 506
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 274
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka