Klolossning, prognos?

Mia_R

Trådstartare
Brorsans hund är diagnostiserad med klolossning och har fått alla tassarna opererade nu. :( Vad är det för chanser att han kan bli "frisk" igen, överlevnad? :cry:

Sv: Klolossning, prognos?

Tack, den har jag redan googlat fram, är mest nyfiken på om någon har egen erfarenhet. :(

Har ingen "egen" erfarenhet, men en bekant på bruks fick ta bort sin Rottis pga detta. Hon medicinerade ett tag, men eftersom hunden krävde så mycket aktivitet för att ha ett bra liv så slet hon ju sönder sig hela tiden. Ägaren valde då att ta bort henne.

Lycka till! Verkligen tråkig sits...

Tack, hoppas så att det ska gå bra. Alla klor är bortopererade nu. :(
Jag vet ju att en del idioter i USA amputerar klor på katter, men det är ju inte pga sjukdom hos djuret utan enbart i skallen på ägarna. :angel:

Jag vet inte så mycket om det "praktiska" kring detta. Vad händer egentligen? Börjar hunden "tappa klor" och sedan opereras dom bort? För att? Kommer det ut nya "normala" med medicinering/koständring/annat?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 363
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka