Kloklippning..

Sv: Kloklippning..

Jag klipper en gång i veckan. tyvärr har min hund pulpan ganska långt ut. Har tagit det med veterinär men tydligen har vissa hundar detta och det man kan göra är att klippa varje vecka för att hålla de någorlunda korta. jag skulle vilja ha dem kortare

Hur klipper man sporrar? Ska/får de vara längre än vanliga klor? Det verkar som om de växer snabbare än klorna - men så slits de ju inte heller alls.

Och, OOPS, rakt av. :o Men han ska ju inte gå på sporrarna. Klorna är nog snyggare klippta!

Sporrar002.jpg

Vi klipper en gång i veckan, räcker gott och väl till vår lilla tik. Hon är dock något arg när man tar framklorna.

Knapplån.

Jag klipper klorna ungefär en gång i veckan på alla tre. Tiken har alldeles för långa pulpor, trots klippning OFTA i nästan 1 år. Dom går inte tillbaka mer nu, så dom får vara för tillfället.

Benjamins klor klickar ALLTID i golvet, oavsett hur korta dom är. Och han har inte ens långa pulpor, beror mycket på hur dom går och hur tassarna är formade.

Valpen går på ett helt annorlunda sätt, så inte ens med långa klor låter hans. Han släpar trampdynorna i marken istället..

Om du vill så kan jag längre fram lära dig hur man klipper klor utan att vara rädd :) Bor ju i närheten, och har klippt klor i mååånga år. Utan att klippa en enda pulpa faktiskt, och då har jag nästan bar ahaft hundar med svarta klor.

Om du vill så kan jag längre fram lära dig hur man klipper klor utan att vara rädd :) Bor ju i närheten, och har klippt klor i mååånga år. Utan att klippa en enda pulpa faktiskt, och då har jag nästan bar ahaft hundar med svarta klor.

Nu har jag sån "tur" att min hunds klor är vita/geniomskinliga. Hur ser man att man inte klipper för nära på en svart klo?

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
612
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 373
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 172
Hundhälsa Råkade tyvärr klippa i pulpan på hunden förra månaden och sen dess är hon rabiat vid kloklippning. Vi kör lite avslappnande övningar...
2
Svar
21
· Visningar
4 034
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka