Kloklippning?

toughcookie

Trådstartare
Min greyhound (omplacering)har alldeles för långa klor och jag har försökt att klippa dem ofta för att få dem kortare. Men jag tycker inte att det händer något. Så min fråga är hur lång tid det kan ta för pulpan att dra sig tillbaka, dvs hur ofta kan jag klippa?
Hon är jättesnäll men gnyr om jag försöker klippa mer än någon mm.
Är det bättre att fila?
 
Sv: Kloklippning?

Min greyhound (omplacering)har alldeles för långa klor och jag har försökt att klippa dem ofta för att få dem kortare. Men jag tycker inte att det händer något. Så min fråga är hur lång tid det kan ta för pulpan att dra sig tillbaka, dvs hur ofta kan jag klippa?
Hon är jättesnäll men gnyr om jag försöker klippa mer än någon mm.
Är det bättre att fila?

Ett tips är att om du är ute när det är kallt så ta med dig klotången ut och klipp efter att du har vart ute en stund!
Min hund är oxå omplacerings hund och hade jätte långa klor när hon kom! efter ett halvår fick jag ner klorna till hälften av vad de var innan.
Orsaken till att jag kliper när det är kallt är för att pulpan dra sig tillbaka en bit och då kan man passa på att klippa!
jag klipper min hunds klor varje till varannan vecka!
Har du din hund liggande eller stående när du klipper?
Min hund sitter när jag tar fram klorna och står upp när jag tar bak klorna!
efter att jag har klippt så busar jag upp henne och ger henne en godis för att hon har varit duktig!
 
Sv: Kloklippning?

Hon ligger men jag skulle kunna göra det i vilken position som helst för hon bryr sig inte. Fast hon har svårt att sitta så det undviker vi även om hon skulle göra det om jag bad henne.
 
Sv: Kloklippning?

Hon ligger men jag skulle kunna göra det i vilken position som helst för hon bryr sig inte. Fast hon har svårt att sitta så det undviker vi även om hon skulle göra det om jag bad henne.

Okej! men testa att klippa klorna när du är ute(om det är kallt vill säga), eller direkt när du kommer in! funkar bra på min hund så det kanske fungerar på din med!
Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
562
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 786
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 598
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp