snorp

Trådstartare
Vilken fil är bäst när man slipar klorna? Elektrisk fil är inte aktuellt utan men vanligt hederlig fil. Minn tycker att kloklippningen är jobbig, har testat att slipa klorna med elektrisk fil och hon hatar det. Men att fila klorna med en vanlig klofil går otroligt mycket bättre. Hon slappnar av och lägger sig och blundar till och från så med mer träning kommer det att gå ännu bättre. Har tränar kloklippning med henne sen hon kom för 1 år och 8 månader sen och hon tycker fortfarande det är jättejobbigt. Alla mina tidigare hundar har jag fått att somna vid kloklippning men inte henne. Om hon tycker det är okej att fila klorna istället så kan jag tänka mig att göra det. Problemet är bara att med en sån fil jag har så tar det ju evigheter.

Jag har en sån här klofil.
99317__mikki_klofil.jpg

Har inte testat fotfil på Minn men på en tidigare hund och jag tyckte det var helt värdelöst. Filen var stor och klumpig och jag kom inte alls åt. Men jag vet att många säger att vanlig fotfil är så bra så nått fel gjorde jag säkert.

Har inte testat fotfil på Minn men på en tidigare hund och jag tyckte det var helt värdelöst. Filen var stor och klumpig och jag kom inte alls åt. Men jag vet att många säger att vanlig fotfil är så bra så nått fel gjorde jag säkert.
Jag drar bara åt ett håll när jag slipar med fotfil - utåt/framåt. Man lär sig snart att bli rätt snabb :)
Har använt denna modellen
fotfil.png

Det är en sån jag testat på tidigare hund, tycker den är för stor och det är svårt att fila på bara en klo i taget. Men det kan absolut vara värt att göra ett nytt försök.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 355
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Verdandi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025