P

peligrozzo

Jag har lite meck med att klippa min stora hunds klor, han e inte svår men hans klor är.... Dom är stora grova och alltid väldigt långa,klipper ändå nästan två ggr i veckan men får ändå inte dom som jag vill ha dom:crazy: de e väl bara till att gilla läget att han har stora grova klor, men problemet är att klo-saxar inte funkar har den största jag hittat men ändå blir de inte bra, Har nu funderat på att slipa/fila klorna istället.... E de någon som har bra tips på fil eller slip????

Sv: Klo-meck

Det finns nån typ av sliptrissa, ungefär som den man kan använda själv till tånaglar mm. Har sett CM använda den i nåt avsnitt. Hör efter i en välsorterad djuraffär.

jag tror inte att det är storleken på klotången som "räknas"... min kompis har en likadan klotång som jag (en för katter) och klipper sin shäferkorsning med, han har väldigt grova klor.
Bara en liten parantes ;)
Hoppas du hittar något som fungerar. Inge kul när man kämpar på och klorna ändå ser "ovårdade" ut :crazy: Min lillkilles klor växer också som ogräs. hur jobbigt som helst :mad:

har en jycke som inte tycker om klotången,har köpt mig en slipmaskin,ca20-25 cm lång,lättarbetad, på öb,en elektrisk med olika storlekar på sliptrissorna,min har stora grova klor!
Innan så använde jag en gammal rasp,funkar det med!
Nu ligger hon helt stilla,gjort i en handvändning!

Ja de där med storleken är svårt... har provat med "alla" storlekar... men de funkar helt enkelt inte, de e precis som om den klämmer åt först å sen klipper av, de gillar han inte han har börjat dra åt sig tassarna nu de har han inte gjort innan.... Va nere i vår lilla djur affär å fråga dom de hade en liten liten fil som jag köpte å testa men en klo tog typ 5minuter.......

Movi: Har du möjligtvis en bild på din slip?

har tagit fram kamera och slipmaskin,ska se om jag lyckas få in en bild på detta inlägg,har aldrig gjort det förut..
kortet är taget,men jag måste vara för puckad som ej kan få med bilden..
kanske kan lösa det under kvällen,när dottern kommer hem..
Eller kan någon försöka att förklara för mig,tack tack

Senast ändrad:

Jag har skickat!Om du kan det bättre,så lägg ut bilden,kanske nån som vill se!Lycka till!

Senast ändrad:

De va en mega bild.... ;)
Ska se om jag lyckas..... återkommer:angel:

nope, kunde inte....
Men tack för bilden jag ska se om ÖB i min håla har den....

Hej peligrozzo! Lite nyfiken är man,har du huttat någon slipmaskin och i så fall,hur funkar det?

Nä har inte hittat nån än.... Får väl ta mig in i stora staden Malmö för å se om den finns där då....
Nu har jag klippt klorna typ varannan dag med "vanlig" tång å dom e minsann inte vackrare för de.... Den lilla har så fina små rundade klor medans den stora ser ut att ha drak-klor....:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 814
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 810
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 562
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka