Klistra fast spegel på vägg

BernT

Trådstartare
Kan man klistra fast denna på en vanlig vägg eller blir det fula märken när man tar bort?

https://www.hornbach.se/shop/Dorrsp...l-tejp-60x160cm/3821251/artikel-detaljer.html

Eftersom det står att den är inkl tejp tänker jag att man inte ska hänga upp den utan tejpa. Står ingen vikt på den men borde väl inte vara så tung.

Vi har vanliga släta målade väggar så det borde gå tejpa/klistra fast, frågan är bara om det blir märken. Hade dock tänkt placera den på en ganska kort vägg så skulle det behöva målas efteråt är det en väldig liten väggyta som behöver målas.
 
Kan man klistra fast denna på en vanlig vägg eller blir det fula märken när man tar bort?

https://www.hornbach.se/shop/Dorrsp...l-tejp-60x160cm/3821251/artikel-detaljer.html

Eftersom det står att den är inkl tejp tänker jag att man inte ska hänga upp den utan tejpa. Står ingen vikt på den men borde väl inte vara så tung.

Vi har vanliga släta målade väggar så det borde gå tejpa/klistra fast, frågan är bara om det blir märken. Hade dock tänkt placera den på en ganska kort vägg så skulle det behöva målas efteråt är det en väldig liten väggyta som behöver målas.
På vägg/tapet skulle jag tro det blir tejprester du måste skrapa bort och sedan måla. Men tänk på att du riskerar att få måla hela väggen då Det gärna blir nyansskillnad om du målar så får måla det som är "nära".

Den är ju till för dörrar, och dörrar är ju generellt annorlunda i sitt material och kan nog klara sig bättre utan twjprester.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
903
Senast: Trott
·
Hästvård Står med mysko skada på hakan på min boxvilande konvalecent (opererad för 7 dagar sedan står på 3 påsar butta om dagen i 7 dagar till så...
Svar
17
· Visningar
2 931
Senast: traceys
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 176
Senast: Babe
·
K
Träning Jag har tidigare skrivit här på buke om min hingstiga valack som är otroligt dominant. Vi är nästan identiska till personligheterna (vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 355
Senast: Equiform
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp