Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Delvis KL
Jag undrar varför man klipper som du. Har man tänkt att slippa ha täcke på?
När jag rider så har jag sadel o ländtäcke på som just täcker dessa områden.
Jag vill oxå lätt kunna hålla rent i sadelstaden o lämnar därför inget där.
Antingen spårklippning för att slippa täcke eller så klipper man o täcker. Tycker jag.... Du kan ju inte täcka de områden som ÄR klippta o då växer det oxå ut fort igen.
Jag har inte klippt min ena alls för det lilla jag rider. Den får vara luden.
Ingela är klok som tänker på den stora magens värmeavgivning
Delvis KL
Antingen spårklippning för att slippa täcke eller så klipper man o täcker. Tycker jag.... Du kan ju inte täcka de områden som ÄR klippta o då växer det oxå ut fort igen.
Delvis KL
det är nog bättre att klippa för lite än för mycket det jag bara oroar mig mest för är att det kommer se lustigt ut om man sparar magen. fast det såg inte så tokigt ut på de bilder du la ut så nu vågar jag nog prova. och i värsta fall får jag väl klippa hela magen. Men man vill slippa täcka för mycket, lagom är bäst men svårt att få till det.
Det där är oxå en sak från 50-talet- militären.Det där är intressant tycker jag! Jag förstår varför man inte vill lägga på sadel/sätta på benskydd på en häst som har "blöt inborstad lera" på sig men om den bara är blöt? Jag menar du kan ju lägga på grejerna när den är torr men sedan börjar hästen svettas och blir så blöt när den redan har grejerna på. Är det någon skillnad?
kl,
om man ska klippa en häst för första gången(första gången för hästen inte för mig ) vilken model är lättast att göra snabbt och smärtfritt? funderar på att göra bara hals men sen är frågan hur mycket man ska klippa? är van vid att göra helklippningar och då bara lämna en padd och halva ansiktet.
hästen är 11 år och har så vitt jag vet inte blivit klippt de närmsta 5 åren, hon har haft riktigt kort och fin vinterpäls och torkat upp snabbt. men nu så sätter hon längre päls och svettas redan i transporten med ett tunt fleece täcke(vill ha ngt om ryggen på henne nu på vintern i transporten) :/.
hästen är en sur kärring som inte tycker om att man klappar henne på bogen/ spänner täcket vid bogen, tycker inte heller om när man klappar henne vid sadel läget, detta kommer antagligen av att hon haft stora spänningar i musklerna där. inte lika mycket nu.
men hon är en sån häst som bits fram och sparkas bak helt enkelt.
hur skulle ni gjort? ge lugnande? )