Klippta hästar

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare honeybunny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 835
H

honeybunny

Lägg in kort på era klippta hästar/ eller hur ni ska klippa dom nu till vintern=) Vill ha lite tips hur jag ska ha på min arab=)

Sv: Klippta hästar

Jag brukar alltid ha en "filtklippning" Man klipper hela halsen och halva kroppen. Det tycker jag för hästens bästa är just den bästa klippningen. För då bibehåller du ett "täcke" av päls kvar över dom känsliga ställena. Sedan kan du variera höjden på halv klippningen på själva kroppen.

15155788.jpg

jag tänker spårklippa min arabkille snart, ska försöka komma ihåg att fota miraklet. klämmer in en fråga. klipper ni under magen när ni gör spårklippning? har sett både med o utan päls. för/nackdelar?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 505
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 438
Senast: Stergo
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 145
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka