Klippt/rakad eller inte ?

Sv: Klippt/rakad eller inte ?

Jag har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om jag upprepar ngt!

Jag tycker som Royne Zetterman, en elitidrottare eller för den delen en "vanlig" idrottare utför väl inte sina träningspass i dunjacka och termobyxor?
Enligt Royne så är en oklippt häst som tränas och speciellt på tävlings nivå djurplågeri. Då den blir varm mkt snabbare och tar låång tid att torka efter. Hästen får jobba hårdare eller de känns så för hästen eftersom den blir varm mkt snabbare , å visst e de jobbigare att utföra fysiska övningar om man är väldigt varm?

Jag helklipper alltid mina hästar på vintrarna från öronen till svansroten. Även en av mina hästar på somaren.

Jag har inte läst hela tråden så jag ber om ursäkt om jag upprepar ngt!

Jag tycker som Royne Zetterman, en elitidrottare eller för den delen en "vanlig" idrottare utför väl inte sina träningspass i dunjacka och termobyxor?
Enligt Royne så är en oklippt häst som tränas och speciellt på tävlings nivå djurplågeri. Då den blir varm mkt snabbare och tar låång tid att torka efter. Hästen får jobba hårdare eller de känns så för hästen eftersom den blir varm mkt snabbare , å visst e de jobbigare att utföra fysiska övningar om man är väldigt varm?

Jag helklipper alltid mina hästar på vintrarna från öronen till svansroten. Även en av mina hästar på somaren.

Håller med dig!!!

Ja klipper rubbet. ja sparar under knäet o neråt just för benskydd...o sen med tanke på mugg som e lätt att dra på sig.
Men ja har iofs inte ens nån ''platta'' kvar på ryggen.

Jag klipper hela benen men har en "platta" på ryggen;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 642
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 294
Senast: Exile
·
Hästvård Hej! Nu är jag intresserad av att höra hur ni hade gjort om ni var i min sits, samt era åsikter och hur ni resonerar kring det här med...
2
Svar
20
· Visningar
3 921
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar