Klippt häst!!

FannyN

Trådstartare
Har någon nån uppfattning om hur lång tid det tar för pälsen att växa ut om rakar man bort den?
Har haft min nya lilla gumma i 2 veckor och ingenting har hänt.....Hon är jätterakad det är bara lite kvar där man lägger sadeln :confused:
Och hur varmt ska det vara på nätterna för att sluta med täcke?
Det gäller en islandshäst som i sitt tidigare liv tävlade i banhoppning och stod i varmstall.
Tacksam för nya kunskaper :bump:

Sv: Klippt häst!!

Det är vinterpälsen som är bortklippt. DEN växer inte ut alls. Däremot ersätts vinterpälsen av sommarpäls under våren. Så du borde snart kunna se att ny päls är på gång under den avklippta.

Temperatur för att sluta med täcke på natten? Tja, står den inne så räcker det väl med några plusgrader... Och utomhus plusgrader + uppehållsväder, i början i alla fall..

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Hundhälsa I vintras tappade Ruben päls, bara på ett ställe på sidan av kroppen. Ingen klåda och huden var inte irriterad. Det kom från ena dagen...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 968
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Jag hoppas att någon som är duktig på att förstå hästars psykologi kan komma med några input till mig om hur jag ska förstå min häst och...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka