Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trocadero_lover skrev:Jag har hört att de inte ska vara bra för njurarna (tror jag) nånting att de kan skadas om de inte får värme, eller nåt sånt. Iof. det är ens egna ansvar och visst är de individuellt... Men min pålle som är en korsning mellan fjording/new forest/halvblod som är helklippt stod & skakade inne i stallet häromdan.. hela hästen tryckes ihop och ryggen va som dal & berg... shiit. aldrig sett ngt liknande... så han är väldigt frusen av sig... han måste ha varma täcken...
Ja så länge dom tuggar håller dom värmen. -5 är ingen kyla om det finns matEem skrev:Var o gav grannens hästar hö en kväll och såg då att dennes ena tävlingshäst som är klippt inte hade nåt täcke på sig. Det var då 5 minusgrader och rått ute. Jag övervägde starkt att slänga på hästen täcke men är så att säga rädd om grannsämjan....
Men hur är det egentligen? FÅR man ha den klippta hästen utan täcke när det är minusgrader? Finns det nån temperaturgräns?
Pratade med samma granne idag om detta och jag frågade varför hästen inte har täcke på sig. Fick till svar att den bara river sönder täcket och att man kan ha dom utan täcke ända ner till 20 minus bara dom har mat att äta... Eh stämmer detta verkligen??!
MVH Eem
Det finns en rekomendation att hästar ska få möjlighet att dricka 2ggr/dygn. Det är alltså inget krav, bara en rekomendation.moonlightgarden skrev:sedan så ska hästar i iaf england elelr om det var amerika inte vara utan vatten i mer än 2 timmar å jag skulle inte tro att det är någon större skilnad här i sverige
moonlightgarden skrev:En häst som går ute i 12 timmar eller mer per dag ska ha tillgång till ett vindskydd som erbjuder torrt underlag att ligga på, annars så är det vanvård. .