Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Skolli99

Jag vet inte om det finns en till tråd om detta!

Jag ska klippa min häst på fredag (han får världens vinterpäls) men jag skulle vilja ha lite tips på hur själv klippning ska vara.

Förra året körde jag hals, bogar och mage. Vet inte om man ska prova något nytt eller köra på den jag har klippt tidigare. Vill att han ska ha kvar sin päls på ryggen för att undvika att han blir kall och stel i ryggen.
Anledningen till att jag klipper honom är att han får 1dm långa hårstrån på vintern (jag överdriver inte) och blir väääääldigt svettig!

Hoppas på lite tips :) Gärna bilder om någon har!

Sv: Klippning

Trådar finns på hästvård om just klippning, vi kanske kan hålla oss till dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag letar en sladdlös tyst klippmaskin till min häst. Det har tagit en stunds träning innan han har tyckt att det är ok att bli klippt...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 112
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
1 133
Senast: Bri
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 104
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar