Klippning om 4 timmar! HJÄLP!

J

_Jezzie_

Hej...

Min pålle ska klippas om ca 4 timmar men jag har inte bestämt mig än hur?! Eftersom han är känslig för kolik vill jag att han har kvar päls över korset för att hålla värmen, han rids ca 6 dagar i veckan och går relativt hårt,vilket leder till att han svettas, dock mest på halsen och flanken baktill. Har funderat på en täckesklippning? vad tror ni om det?.... ska rådfråga tjejen som ska klippa oxå. Förra året klippte vi enbart halsen men i år måste det bort mer päls.

Sv: Klippning om 4 timmar! HJÄLP!

Jag tycker denna klippning är optimal:

De kan gå utan täcke om det är varmt och man slipper krångel med ländtäcke. Hästen på bilden är helklippt en gång och den den klippningen, därför ser det lite lustigt ut.

Sv: Klippning om 4 timmar! HJÄLP!

Det blev samma klippning som din hade! =) Tror det blir bra.Tack! :bow:

Liknande trådar

Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 781
Senast: ainasoja
·
Hästvård Hej! Jag har klippt min en gång nu i höst, och det börjar bli dags för ny klippning. Hennes päls är inte så jätte lång, men hon svettas...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 179
Senast: Osterang
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 402
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag tycker vi behöver en klipptråd! Det börjar ju bli dags och varje år så skapas det ju många trådar om klippa/inte klippa, hur klippa...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
48 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka