Klippning av får

A

almgren

Hej!

Någon som vet om det finns en "fårklippare" i Bankeryd/Jönköpingstrakten? Vi har ju bara en bagge så det är ju om någon bara "svänger förbi". Vill ju helst inte betala flera hundra :confused: Har försökt att ge mig på det själv, men det är ju ett jädrans jobb :crazy:

Sv: Klippning av får

Flera hundra kommer du att få betala. Det är ju typ bara bensinpengarna hem till dig.

Har du ingen granne eller närboende med får som kan rekommendera någon som klipper?

Sv: Klippning av får

Här hittar du en förteckning över ett antal fårklippare som är verksamma på olika orter i Sverige:
http://www.lammproducenterna.org/Kunskap/F%C3%A5rklippning/tabid/521/language/sv-SE/Default.aspx

Själv har jag anlitat ett flertal gånger en fårklippare från Man får tacka.

Men precis som föregående talare skriver, får du räkna med att betala några hundra. Själva klippningen brukar inte kosta särskilt mycket, det som kostar är bensinpengarna och/eller startavgiften. Det bästa är om du kan samköra din klippning med någon annan fårägare på orten.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 531
Senast: Mabuse
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 119
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Senast: ufot
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 016
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar