Klippning- Året runt?

Vitpeppar

Trådstartare
Hej!

Har en fråga angående klippning. Har hört grejer som att "man ska inte klippa hästen mellan januari-juni" och "skäckar ska man speciellt inte klippa då, för då kan man förstöra"

Ja, ungefär nåt sånt. Hur gör ni? Klipper ni året runt, eller är det perioder man ska undvika att klippa?

Tack för svar!:D

Sv: Klippning- Året runt?

Jag undviker pälsfällning och pälssättning, annars kan man kilppa när som tycker jag. Men som sagt jag klipper inte när de fäller eller sätter päls.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 926
Senast: Manji
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 827
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka