Klippmönster vanligt hos galoppörer?

Fredag

Trådstartare
Jag ska filtklippa min häst, men tycker det är så fult.
Fick höra att det är vanligt på galopphästar att göra någon variant på filtklippning där man klipper ut som en spets mot bärbensknölen på rumpan, som ska se lite elegantare ut.
Googlar för att hitta en bild, men lyckas inte, så kanske ni här vet hur en sån ser ut?

12778927_10208388400861234_6387803044534527220_o.jpg

Här är klippningen ganska hög - men kan det vara något sånt fast lägre?

Ja, något sådant liknande tror jag det måste vara, fast ännu mer spets som jag uppfattade det?
Har någon fler bilder vore det helkul att se och inspireras av. Hästen är redan klippt förstås, men det går ju fler tåg. :)

Ja, något sådant liknande tror jag det måste vara, fast ännu mer spets som jag uppfattade det?
Har någon fler bilder vore det helkul att se och inspireras av. Hästen är redan klippt förstås, men det går ju fler tåg. :)
Isolaracing, googla på det... Jag hittar men det är min kompis fb-sida å hennes bilder är dolda..

På hemsidan fanns inga bilder (bara en startsida), men på FB desto mer - men tyvärr inga synligt klippta hästar. Häftigt ställe dock!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 487
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 362
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka