klippmaskin till huvud/ben?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare attsy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 5 358
A

attsy

vad använder ni för klippmaskin till huvud och ben? Har hört att man kan använda en sådan man har till människa? Klipper dom jämt med er andra maskin ni har till kroppen?

Sv: klippmaskin till huvud/ben?

Skulle just göra en egen tråd om detta, så jag hänger på din och följer den med spänning! :D

ja haha, gör de.. ;) vill ha en som inte klipper alltför kort (ska inte synas skillnad från det andra).

Jag hade inte använt en rakapparat som är konstruerad för människor. Av egna erfarenheter så blir det inte ett jämt resultat och den klipper oftast kortare.
Finns säkert dom som får till det bättre men jag lyckades inte.
Klipper rubbet med den stora. Finns flera varianter av mindre klippmaskiner, kolla i din ridsportbutik el. i nätbutiker.

Ja, eller hur... Blir ju inte så snyggt om man testar, och det blir väldigt ojämt... :crazy::rofl:

Men hu får du till det med alla små "veck", tex senorna på benen, med den stora?
Sen är jag livrädd för att komma åt ett öga när jag klipper ansiktet :crazy:

Jag har en lite mindre billig från Börjes, funkar utmärkt till ben och huvud, dock för stor för öronen!

Jag använder min vanliga, en Delaval HCP 65 (tror jag den heter :p). Det är inte svårt alls och blir jämnt och snyggt!

Det kan ju inte bli snyggt med en maskin för människor, den klipper ju mkt kortare?

okej, tack för svaret. :) men tycker du inte att det blir svårt med den stora?

okej, men jag tror man kan ställa in på människosaken? alltså jag menar sådan till skägg.

hehe jag använder min stora till öronen, både i och utan på funkar jätte bra :)

jag brukar oftast ha min vanliga klipp till huvud och ben. omjag inte ska göra hele huvudet. och det funkar. men hellst har jag en liten och då har jag en hundtrimmer.. :)
har du provat hur han är ännu? :) snäll?

Jag klipper allt med den stora, även öron, fast min häst är ju väldigt snäll också :p

okej :D
nej, ska nog testa nu i helgen.. ;) hoppas han är snäll, men han växlar eller? när blir han jobbig att klippa o va gör han då? ;) hehe vart är han jobbig o klippa?

Vi har klippt huvudet med en liten som är till människa.. har gått bra iaf jag har inte sett nån skillnad.. vet inte om vi klippt benen med den, tror inte det..

Hehe. Okej, ibland var jag jätte snäll. Han brukade vara kanon snäll på ena sidan, då stod han hur still som hellst, kunde klippa överallt. men sen när jag bytte sida kom jag inte ens nära honom. Då slet han sig loss å grejja. haha. men ibland rörde han inte en fena. men han var iaf snäll helatiden på ena sidan :D Tokig häst du har köpt.. ;)

Benen klipper jag med samma som till resten av kroppen, en stor då med andra ord. Huvudet brukar jag bara klippa "mask" och använder då också samma som kroppen. skulle jag klippa annat skulle jag nog skaffa en mindre och framförallt utan sladd för att det är smidigare.

Hööks har en liten som är billig, den använder jag till ansikte. Benen tar jag med den stora, funkar bra.

Jag använder det stora till kropp och ben och sen har jag en mindre sladdlös klippmaskin till huvudet. Kan använda den stora även där då hon är väldigt snäll och tålig, men den lilla klipper lite finare och där det är svårt att komma åt.

tack för alla svar nu har jag blivit lite klokare iaf, men är öppen för fler förslag/ideer. :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 874
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 352
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat