klippa ej igångsatt häst?

Nickelodion

Trådstartare
Jag funderar på om jag ska klippa min ej annu igångsatta (pga sårskada) kuse.

Nu väntar jag på att han ska bli skodd sen är de bara att köra på som vanligt. Men som hans päls ser ut nu så är den inte speciellt tjock så jag måste ändå ha täcke på han ute vid -grader.

Är de inte bättre att klippa honom nu i början av vintern, kan de inte bli knas med hår växten om jag klipper honom senare?

Sv: klippa ej igångsatt häst?

men den är för tjock för att han ska orka bli tränad. men inte tillräckligt för att kunna gå utan täcke..

Knas med sommarpälsen blir det nog inte. Jag skulle klippt nu, om du ändå tänker sätta igång han.

Klippte min häst sent ett år, och det enda knas som blev var att det blev en anings nyansskillnad där jag klippt, då han påbörjat sin sommarpälssättning så klippte jag ju säkert av det yttersta på de stråna. Inget att oroa sej för.

Jag skulle inte klippa en häst som inte motioneras eller ens promenadrids.
ser ingen anledning till det & tycker mest synd om hästar som är klippta & står hela tiden.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 115
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 803
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 229
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka