Klinikbesök #3

C

cerrox

In till veterinären idag eftermiddag klockan ½3 för återbesök & det är klinikbesök #3 nervös som tusan vart jag trots att hästen min har kännts fräschare än någonsin nu den sista tiden.

Åkte in till veterinären 22 mars då hästen kändes ofräsch, fick diagnosen knäledsinflammation båda bak, jag orolig över vänster bak has (gammal skada där) men den röntgades UA & han behandlades in i knälederna med DMSO. Igångsättning efter schema.

Återbesök 13 april konstaterades det att han vart fri från knäledsinflammarionen :) , dock hade han en liten inflammation i glidleden i vänster bakhasen, behandladades med DMSO in i leden. Igånsättning efter schema.

Jag har varit hur orolig som helst att han ska utveckla spatt eller liknande eller ha lös benbit i hasen (men har ju fått det bekräftat att så är inte fallet på röntgen), såååå nervös inför återbesöket idag, men det behövde jag inte vara för att han blev FRISKFÖRKLARAD!!!! Jag är sååå jädra GLAD asså!!!! :) Allt såg kanon fint ut!! Så nu ska vi fortsätta våran träning!! ;) Att man är LYCKLIG nu!!!! :D

:) :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :)
 
Sv: Klinikbesök #3

Gud vad ROLIGT förstår om du är lycklig. Ska tillbaka med min häst till klinik snart också, hoppas på att få börja trava snart efter en 6 månaders lång skrittperiod :(
 
Sv: Klinikbesök #3

Aaaa, det är så skönt när det äntligen vänder! :) Det gör det nog för dej snart också! ;) Förresten vad är det för fel på din pålla?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045
Hästvård På dagens klinikbesök hittades en aktiv röntgenförändring på rullbebenet i vänster has. En diffus kant syns på röntgen samt en cysta...
Svar
9
· Visningar
1 874
Senast: Fibusen
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 627
Senast: Josofinito
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp