Klimkes clinic

Jag ska oxå gå på clinicen. Dock är det minst 15 år sedan jag var på Flyinge så undrar lite om hur varmt man behöver vara klädd. Räcker "civila" kläder typ jeans o jacka. Kanske förstärkt med långkallingar. Ska flyga ner så bra om inte packningen blir för stor.

Jag ska oxå gå på clinicen. Dock är det minst 15 år sedan jag var på Flyinge så undrar lite om hur varmt man behöver vara klädd. Räcker "civila" kläder typ jeans o jacka. Kanske förstärkt med långkallingar. Ska flyga ner så bra om inte packningen blir för stor.

Jag är världens mest frusna människa, på Kyras clinic har jag för mig att jag hade thermoleggings under jeansen, fleecetröja, hoodie, väst och jacka på överkroppen. Raggsockor på fötterna. Satt på en filt också.

Vi var där på Roffes clinic o det var varmt, inga extra kläder behövdes alls.

Ang uttagningen så var jag besviken över att man inte tar med några helt vanliga ryttare som INTE har några meriter. Hade varit superkul att se om hennes system hade funkat lika bra då.

Ang uttagningen så var jag besviken över att man inte tar med några helt vanliga ryttare som INTE har några meriter. Hade varit superkul att se om hennes system hade funkat lika bra då.

EXAKT detta har jag efterlyst vid vartenda clinic för fancy tränare. Har även skrivit om det här på Buke men fick massivt mothugg att "ingen vill sitta och titta på LIlla Lisa som ingen vet vem det är". Jag tror att det hade kunnat ge så mycket mer att se åtminstone nåt vanligt ekipage med vanliga problem som en verklige kan relatera till och ta med sig lösningar.

Skulle också önska lite mer vanliga ekipage på clinics ibland. När Kyra var i Flyinge för några år sedan så har jag för mig att de första ekipagen var hippologer med skolhästar- det var väldigt bra. Man måste ju inte ha nybörjare men några ekipage som rider så där LA-MSVB ungefär, de måste så klart ha en bra grund, trevlig ridning och förmåga att ta instruktioner men det borde väl finnas några stycken?
Det är jätteroligt att se alla dessa fina ekipage men det blir ibland lite svårt att relatera då de flesta inte rider på den nivån och aldrig kommer sitta på en sådan häst. Att låta ryttaren som har clinicen sitta upp på en helt vanlig ridhäst och se vad hen kan göra och hur hen jobbar med en vanlig, trevlig, enkel häst hade också varit väldigt givande tycker jag.

EXAKT detta har jag efterlyst vid vartenda clinic för fancy tränare. Har även skrivit om det här på Buke men fick massivt mothugg att "ingen vill sitta och titta på LIlla Lisa som ingen vet vem det är". Jag tror att det hade kunnat ge så mycket mer att se åtminstone nåt vanligt ekipage med vanliga problem som en verklige kan relatera till och ta med sig lösningar.

För hoppning visst men dressyr vette fan.. Få lilla Lisa har hästarna där så att det går att få till någon synbar skillnad. Det blir ju ren grundnivå och vilken stortränare har lust med det? Det blir ju på nivån sitsträning. Och nä jag tror inte den stora massan vill betala för det.

Har gjort samma reflektion som @Fiorano men landat lite i samma slutsats som @fio .
Ingen tränare kan utföra mirakel och saken är ju att man på clinic vill se resultat just här och nu. Lite som matlagningsprogram- det får vara lite förberett för ingen vill titta på hur potatisen kokar i 20 min. Och då krävs det ju att ekipaget är överkvalificerat.

• Gilla
Reactions: fio

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 166
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: Emro
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 539
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar