Sant. Jag satt nyss i en bilkö med en massa bensinare. Greta är ett fiasko.Du får gärna ge exempel på att människan lever mer spartanskt idag än för ett år sedan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant. Jag satt nyss i en bilkö med en massa bensinare. Greta är ett fiasko.Du får gärna ge exempel på att människan lever mer spartanskt idag än för ett år sedan.
Ekot igår gick ut med att det flygs mindre inrikes under 3 månader (Kommer inte ihåg vilka 3) i år jämfört med samma månader förra året, om det beror på att folk tänker på miljön eller börjar bli lågkonjunktur vet ingen.Du får gärna ge exempel på att människan lever mer spartanskt idag än för ett år sedan.
Ekot igår gick ut med att det flygs mindre inrikes under 3 månader (Kommer inte ihåg vilka 3) i år jämfört med samma månader förra året, om det beror på att folk tänker på miljön eller börjar bli lågkonjunktur vet ingen.
Även grön mitten gick starkt fram i EU valet, frågan är om det blivit så utan Greta.Ekot igår gick ut med att det flygs mindre inrikes under 3 månader (Kommer inte ihåg vilka 3) i år jämfört med samma månader förra året, om det beror på att folk tänker på miljön eller börjar bli lågkonjunktur vet ingen.
Påven och jag är i alla fall glada att Greta inte låter sig mattas.Sant. Jag satt nyss i en bilkö med en massa bensinare. Greta är ett fiasko.
Att lägga ansvar på henne för folks vanor är nog ungefär det dummaste jag hört.Påven och jag är i alla fall glada att Greta inte låter sig mattas.
Att lägga ansvar på henne för folks vanor är nog ungefär det dummaste jag hört.
Även grön mitten gick starkt fram i EU valet, frågan är om det blivit så utan Greta.
Greta har haft kort tid på sig än och är inte myndig och ändå har anhängare runt om i värden som stöder och sympatiserar, frågan är inte vad hon har eller inte har återkommit på ett år, frågan är vad hon kommer åstadkomma inom närmaste 10-20 åren.
Äsch, vill man inte ta något ansvar är det väl perfekt att skylla på att ett barn inte har tagit sitt. Nivån är samma som tidigare nick med samma individ bakom tangenterna.
Nej men jag antar att det är mer naturligt att tänka på framtiden om man lämnar ett barn efter sig?Det är liksom inget krav att en har egna barn för att skänka en tanke åt framtida generationer och sina medmänniskor.
Nej men jag antar att det är mer naturligt att tänka på framtiden om man lämnar ett barn efter sig?
Som sagt jag gör vad jag kan för miljön, jag gör gärna mindre uppoffringar där jag kan. Men som någon här tidigare nämnde till exempel att skippa sin drömsemester på grund av miljön, det skulle jag aldrig göra.
Jag säger inte att vad vi gör är poänglöst eller att man inte ska försöka för det ska man, men med tanke på hur liten del Sverige är av det globala problemet så känner inte jag att det är värt det att kraftigt minska min livskvalitet till absolut ingen nytta egentligen.
Skulle säga att i alla fall 90 procent av befolkningen tänker och agerar som du. Tyvärr inte all ska tilläggas.
Det är klokt att vara uppriktig med hur man handlar och tänker men samtidigt inte lägga stora globala miljöproblem på sina eller andras axlar. Då får man rent samvete, inre harmoni och hög livskvalitet. Det är bra nog att inte skräpa ner i naturen och fortsätta leva sitt liv enligt konventionella värderingar.
"Rent samvete", "inre harmoni"?
Nu sitter du ju mest och hittar på.
Det är rätt uppenbart att du skapar stress och psykisk ohälsa om du lägger på dig ett ansvar du inte klarar av att lösa.
Det är rätt uppenbart att du skapar stress och psykisk ohälsa om du lägger på dig ett ansvar du inte klarar av att lösa.
Jag är fullständigt övertygad om att "inre harmoni" och "hög livskvalitét" är otroligt subjektivt och dessutom knappast enbart beroende av vilka val man gör för miljön.
Hur tar man miljöproblemen som de kommer?Subjektivt förvisso men du kan väl inte påstå att det är hög livskvalitet att gå runt och ha ångest för klimatet? I vissa fall så illa att de måste ha hjälp från psykiatrin.
Hur tror du det kommer det sig att jag och många med mig som tar miljöproblemen som de kommer mår bra och är psykiskt stabila medan de som lägger på sig att rädda klimatet mår skräp?
Jag tänker snarare att det skapar stress och psykisk ohälsa att världen kommer gå under om vi inte förändrar något. Då hjälper det ju inte hälsan att fortsätta som ingenting har hänt.
Subjektivt förvisso men du kan väl inte påstå att det är hög livskvalitet att gå runt och ha ångest för klimatet?