klickerträning i lydnadsträning.

Sv: klickerträning i lydnadsträning.

Håller med och håller med... Det är ju så det funkar. Om hunden får välja mellan ett klick och en belöning så kommer den alla gånger att välja belöningen.

De flesta hundar är som sagt duktiga på att förstå vad som genererar klick, men vissa hundar är mindre duktiga på det och jag tycker man krånglar till det onödigt mycket när man avbryter beteendet. För mig gjorde det verkligen en enorm skillnad att ändra tänk. Men det är jag det. Var och en blir salig på sin tro :)

Om hunden sticker efter att den fått sin belöning så kommer det inte göra någon skillnad vilken metod du använder. Jag hade kört lite engagemangsövningar (klicka allt aktivt beteende från hunden) några gånger innan jag tränat något moment, och även avslutat med det. Och glöm inte bort lekövningarna bara för att du klickertränar! Lär hunden att komma tillbaka med leksakerna genom att vifta med en likadan och/eller kasta/kampa med leksaken när den väl kommer tillbaka. Det är sååå himla vanligt att man tar leksaken från hunden när den kommer med den, och det dödar ju all motivation för alla raser utom möjligtvis retrievers.

Puttar lite på tråden :D

Tack för tipsen!!!!!!!! :D:D:D
Jag brukar leka med henne kampar/kastar eller drar på marken grejen e bara den att hon blir totalt sjövild så det är lite svårt att träna då :S men i slutet av varje träningspass leker vi alltid en längre stund så hon inte behöver gå hen med träning i tankarna :D
En till fråga om nån orkar svara :P hur länge är det lämpligt att träna med en 5 månaders hund? jag tränar max 15 min men då delar jag upp det och leker/nosar runt mellan övningarna.

Liknande trådar

Hundträning Jag har mina teorier om detta och tränar mina hundar på det sätt som jag tror ska kunna leda till min målbild. Men sen jag blev...
2
Svar
31
· Visningar
5 371
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 654
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 876
Senast: mackan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 674
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10