Det gäller att ha tålamod. Såna hundar är oerhört svåra att frishejpa helt utan tillbehör... klicka för minsta rörelse på ett öra, en ändring av blicken, en suck, vad som helst - och allt pyttelitet du bara kan se! I såna fall tycker jag det är lättast att börja bara på köksgolvet eller nån annanstans där det är gott om plats och ni kan få vara ostörda. Med en låda är det lätt att hunden förväntar sig att det är DU som ska göra något och att den väntar på "tillåtelse att vara med". Sen när hunden har lärt sig ett par tassar på lådan är det också bra att göra nåt helt annat med klickerträningen ett tag, så att den inte låser sig vid just "två tassar på lådan". Vänd på lådan, ställ den nån annanstans eler ta bort den helt. Det är en fin balansgång mellan att få hunden att visa nya beteenden och att "skrämma" den att den gör fel när den plötsligt inte får något klick för det som tidigare belönats.
Tillägg: I din video ser jag MASSVIS av nya beteenden som jag hade klickat för! Hon bjuder ju på en massa olika saker men verkar vara lite osäker på vad det är du vill.
Det gäller förstås också att vara oerhört noga med timingen, helst ska ju klicket komma exakt samtidigt som hunden gör "rörelsen". En bra övning att göra utan hund är att klicka en tennisboll, kasta upp den i luften och träna in att klicka exakt samtidigt som den studsar på marken.