CoNo

Trådstartare
Någon här som håller på med klickerträning av sin kanin eller marsvin? Visa bilder eller berätta! :)

Sv: Klicker

Håller på att träna min ena kanintös på att stå på bakbenen med klicker, hon gör det gärna för godis så nu bytte jag bara till klickern, hon fattade otroligt fort grejen-Klick-ställer mig på bakbenen-får godis :P
Funderar också på att lära henne komma till mig(när hon springer lös ute) med klickern istället för mitt lockande ljud då den hörs tydligare :)

jag har tränat mina grisar med klicker..väldigt effektivt.
Dom kommer på inkallning, sitter "fint", snurrar, hoppar upp på huset på komando, sätter sig på mina fötter mm
har dom bara förstått klicken så går det lättare föar varje sak du lär dom.

i nästan alla djuraffärer + att det finns at beställa på nätet, även böcker mm finns det mycket..bara att googla!

Okej, härligt! :)
Köpte en klicker för att träna min kanin då jag sett denna hemsidan: www.clickerbunny.com, men min kanin kopplade det inte med godis utan istället att hugga mej i handen :crazy::rofl:
Så jag har börjat klicka in mitt ena marsvin nu, vet inte riktigt om han fattar det än, men vi får se ;)

Kan du inte berätta allt från hur du började klicka in, sedan när du började träna osv :) Vill veta allt in i minsta detalj :D

Klick=godis :idea:

Ge en godis, och precis när djuret tar den så klickar du. Då fattar den snart att klick=godis :p

Smart! :idea: Så då när djuret gör något bra så klickar man, men måste den få en godis varje gång då?? Hur tidigt kan man börja träna de??

När den är "inklickad" så fattar den att klick=godis kommer snart. Inte så insatt men hoppas det hjälper :p
Ingen aning.. :/

Jag ger godis varje gång nu i början. Märkte det idag 4 eller 5e träningen att när jag klickade så rusade de fram till mig direkt :D Härligt med resultat!

Ja det undrar jag med. Vad är en Clicker? Och vad gör man med den?

Men om man t ex har lärt sin kanin att ett "klick"= stå på bakbenen = godis. Men sen så kanske man ska lära kaninen att snurra runt men klicker, hur blir det då?? :confused:

man klickar när man ger godiset. så tillslut så behöver man kanske inte alltid ge godis, utan man klickar istället. för då vet ju kaninen att "klick = jag har gjort något bra".

Alltså klick betyder samma som "bra" men det måste låta identiskt varje gång, och med en klicker kan man klicka i exakt samma ögonblick som djuret gör rätt, medans "braaaa där" kan komma för sent.

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
594
· Visningar
14 507
Senast: AbCdE
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama