Sv: Klicker

Det låter jobbigt! Lättare att lära hund det skulle aldrig orka med kaninen!

Kaniner är lika smarta som hundar :smirk:
Det handlar bara om HUR de tänker och är "smarta".

va bra :) Men hur tidigt kan jag börja träna min kanin?? :smirk:

Men om man t ex har lärt sin kanin att ett "klick"= stå på bakbenen = godis. Men sen så kanske man ska lära kaninen att snurra runt men klicker, hur blir det då?? :confused:
Om man lär kaninen (hunden, katten, hästen) att klick = stå på bakbenen, så använder man klickern fel.

Klicket ska komma när djuret gör det man vill att den ska göra (och då medan den gör det) och omedelbart följas av en belöning.

Exempel: Jag klickertränar min hund och vill lära honom "ligg". När han är på väg att lägga sig klickar jag, ger beröm och godis. Så småningom lägger man in kommandot "ligg" i träningen - när hunden är på väg att lägga sig säger jag "ligg" och klickar och följer upp klicket med belöning.

När kommandot är inlärt säger jag "ligg", upprepar tills hunden är på väg att lägga sig, varpå jag klickar och ger beröm och godis när han ligger.

Puttar upp tråden lite! Visa gärna bilder på vad era djur kan för tricks!

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
594
· Visningar
14 512
Senast: AbCdE
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
647
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: Efwa
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama