Kliar av sig svansen?

T

Tooveee

Nån som vet varför dräktiga ston ofta kliar av sig svansen? Är det för att slippa krångla med den under förlossningen eller beror det på nåt annat? :idea:

Tacksam för svar. :bow:

Sv: Kliar av sig svansen?

Nån som vet varför dräktiga ston ofta kliar av sig svansen? Är det för att slippa krångla med den under förlossningen eller beror det på nåt annat? :idea:

Tacksam för svar. :bow:

Menar du dom sista dygnen innan fölning ?

Då kan dom gå och klia /trycka upp sig mot en vägg i samband med förvärkarna ?

Men det är inte normalt att dom kliar sig i svansen under hela dräktigheten .

Mvh Mia

Nja men ungefär! Alltså som att den blir irriterande på nåt sätt.:crazy:
Detta stoet kliar sig hela tiden och gjorde det ifjol också när hon också var dräktig :angel:

Hm..

Nja men ungefär! Alltså som att den blir irriterande på nåt sätt.:crazy:
Detta stoet kliar sig hela tiden och gjorde det ifjol också när hon också var dräktig :angel:

Hm..

Då skulle jag vilja ta reda på varför hon kliar sig för det är inte normalt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Ponylove
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
772
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 440
Senast: LiviaFilippa
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar