daphna

Trådstartare
Jag bor i Belgien och skulle vilja köpa kli till min häst men vet inte vad det heter på franska (inte heller på engelska eller flamländska för den delen heller). Om någon här vet så tackar jag på förhand. Eller om någon kan förklara för mig av vad och hur kli görs så att jag kan försöka mig på att förklara det i foderaffären. Har försökt en gång men dom fattade ingenting. Kanske ingen här på Buke vet vad kli heter på franska men kanske engelska eller flamländska? Tack :)

Sv: kli

Tack Zaga! Jag kollade ocksa pa Wiki och letade efter vetekli (för det ar val det man ger hastar eller finns det andra sorters kli?) fick upp germes de blé i översâttning och nar jag sökte pa hästforum här sa star det att det inte ar bra att ge hastar utan mer for höns och om man ger sa ska man ge valdigt lite. Konstigt for i Sverige ger man val ofta vetekli till hastar? Och i ganska stora mangder? Eller? Ska leta vad det star om "son". Tack igen:)

Hej, egentligen har det inget med fragan att gora, men jag ar nyinflyttad till bryssel med hast och tycker att det vore roligt att lara kanna folk med hast har ocksa. Var haller du och hasten hus?

Hej, egentligen har det inget med fragan att gora, men jag ar nyinflyttad till bryssel med hast och tycker att det vore roligt att lara kanna folk med hast har ocksa. Var haller du och hasten hus?

hej fridaespana, vad kul att du ocksa bor i bryssel! min hast ar nu pa losdrift eftersom han har problem med sina ben, men jag promenadrider honom och rider lite lätt pa vår utebana. Jag kan allt om alla stall i och runt om Bryssel;). Var haller ni hus? Vi kan ta det via pm om du vill, jag berattar garna i vilka stall jag statt och min erfarenhet...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 812
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama