Klätterträd

sofia77

Trådstartare
Hur tar man på smidigaste sätt reda på hur mycket rep det behövs till ett klätter träd? För vårat stora klätterträd som vi har till katterna börjara att blit lite skamfilat och repen börjar att bli slitna. Rep har vi hittat i djuraffären här i stan och ska kanske byta tyget oxå när man ändå är i gång.

Tacksamm för alla svar.
/Sofia

Sv: Klätterträd

Det beror på hur grovt rep ni köper, enklast är att mäta med ett böjbart måttband hur stor omkretsen är, och sen får man räkna på hur mycket rep per varv som går åt beroende på tjocklek på repet. Tips: det går oftast åt mer än man tror ;) .

Min katts klösträd (klicka för större bild):

När min bror lindade rep så gick det nog åt närmare 50 meter för att linda ca 60 cm stolpe.

Jag tror absolut att det är billigare att köpa repet i byggvaruhandeln än i djuraffären... Själv satsade jag på en modell där man kan byta ut de slitna stolparna mot en ny för en hundralapp, både lättare och billigare än att reparera dem själv :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 830
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är... 2
Svar
33
· Visningar
5 186
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet... 2
Svar
35
· Visningar
5 959
Senast: Josofinito
·
Gravid - 1år I veckan fick jag reda på att jag är oplanerat gravid. Jag slåss med mina känslor och håller på att gå sönder. Sambon är på jobbresa så... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
22 169
Senast: Marty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka