Klätterträd i takhöjd

Crossline

Trådstartare
Har ni något tips på en takhög kattmöbel som håller måttet?

Vi har haft en sedan tidigare, men takfästet var värdelös och gängorna släppte.

Vill ha en långsmal variant som står stabilt. Katterna har lyckats välta vår en gång för mycket...

Sök på Woody på zooplus hemsida. Ett sådant har vi här hemma. Det har ett extra fäste som man skruvar i väggen, så det inte kan tippa.

Med tanke på att salig Soda en gång välte en 180 cm klösmöbel med 50*50 cm golvplatta, trots att JAG klättrat på den utan problem, så skulle inte jag heller våga ha takträd, särskilt inte smalt, utan skruv.

Hmm förstår er poäng. Jag tittar lite på kattens no1 Dagmar, som jag förstår ska hålla bra kvalité. Jag trodde att det bara var billigare klösträd som är så rangliga...

Har tittat lite på olika väggfästen, men dom jag hittar är alldeles för långa, jag vill inte att fästet "trycker ut" trädet för långt från väggen. Har ni några idéer?

1pfbx0.jpg

1pfbx0.jpg

43 cm långt, och för små hål för skruvarna i kattens no1. Men det borde man ju bara kunna borra upp?

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar