Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Klassisk/Akademisk Ridkonst - Bildtråd, börjar ny tråd i och med nytt år

Å vad fin!!!! :love:

Fortsätter på samma tema ;)
Min häst men inte jag som rider :D

Håller på att lära min gudson på 4år att rida, det ska ju börjas i tid...

394_copy1024.JPG

370_copy1024.JPG

403_copy1024.JPG

Först red vi lite tillsammans, sedan ville han rida själv.
Red runt i en halvtimma helt själv och vi fick nästan tvinga honom att kliva av :angel: :love:

Ja visst är de :love:
Barn har ett sådant underbart sätt att se på livet och tillvaron.

Jag slänger in lite fler bilder från mig, men med mig på ryggen denna gång :D

164_copy1024.JPG

197_copy1024.JPG

361_copy1024.JPG

558_copy1024.JPG

602_copy1024.JPG

KL
Min syrra rider och jobbar vid hand:
27565617.jpg

27565616.jpg

27565619.jpg

27566213.jpg

27566215.jpg

27566217.jpg

Tack! Det värmer verkligen!
Kommer inte ihåg om de senaste bilderna var vinterbilder, då var han iaf totalt omusklad. Nu är han lite bättre, och man känner stor skillnad när man rider, det finns både mer styrka och motivation!

lite nya från idag:

ght5.jpg

ght1.jpg

ght3.jpg

ght4.jpg

ght6.jpg

KL

Snälla, såga mig inte helt. Jag tränar bara för att det är skoj och vet inte om jag ens är lite i närheten av AR, men jag vill iaf hoppas att jag tänker i den riktningen :D Vi kanske kan få vara med ändå?
Här är jag och den 21-årgia halvblodsvalacken Coolman. Vi fick honom i höstas då han kom från en ridskola, så hans gamla rutiner är väl inbitna. Men han lär sig fort och man ser redan en helt annan muskulatur och bärighet på honom.

Först:
det ser ju jättefint ut, harmoniskt!

Sen:
kl

nu har äntligen någon med kamera varit i närheten av mig och skippen, och oj vad man ser mycket på kort.. jag har lärt mig dels: min häst bärs sig mycket sällan och hon som sitter på behöver verkligen ha en ny sadel som placerar henne lika bra som när hon sitter barbacka.. suck.
bjussar på några bilder ändå..

och en äkta bild i sann AR anda, det är såhär man får göra om man saknar energi i sin häst.. :angel:

Slänger in en ny bild på oss också:

TN_090512_048_copy1024.JPG

kl.
Hej:)
Jag har en 3-årig morganvallack som jag har börjat träna för handen enl. ar. Här på filmsnutten så har jag hjälp av min instruktör.
Här gör vi travigångsättningar för andra gången. Han har blivit väldigt duktig och är mycket fokuserad och gör sitt bästa när vi tränar. Det tog ett tag att komma dit speciellt med en sida. Men nu flyter det på. Vi kombinerar träningen med klättringsturer.

Och det är så braaaaaaaa som ni hör på ljudet.

Hei!

Benytter anledningen til å presentere meg kort. Er ei trillrund dame/jente på 29 år fra Norge. Har verdens vakreste hest og bestevenn, Falcho, en knapstrupper/lippizzaner/araberblanding på 15 år som jeg kjøpte som tiåring. Fram til da hadde han ikke gjort noe særlig, og var ansett for å være en "problemhest". Rir hovedsaklig dressur med de klassiske prinsipper i bakhodet hele tiden, men elsker å dra på tur i skogen også. Det var litt om meg og min hest :)

1002348b.jpg

Senast ändrad av en moderator:

KL

Här är några från mig och ponnyn när vi provar "seröst" för andra gången. Det är helt hemmasnickrat så jag ber er överse med våra missar :D Men ni får gärna komma med tips!

(jag får "plocka upp" honom väldigt ofta nu i början, och eftersom mamsen är lite seg med kameran har jag bara bilder där jag tar i honom. Bara så att ni inte tror att jag sitter och håller i honom hela tiden ;))

Här är några nya från igår!

Han behöver söka lite mer till handen men annars tycker jag att han börjar bli jätteduktig!

Men det där ser ju jätte trevligt ut! :banana:

Jag håller med dig! Det ser så lugnt och harmoniskt ut, samtidigt som han jobbar fint! :bump:

+ jacko: Tack så mycket! :)

det ser verkligen jättefint ut! härligt att se ett ekipage som passar så fint ihop!

Några från i måndags.
Jag har ridit inne hela förra veckan och han va så duktig! det har gått väldigt bra och så kom jag ut på ängen så blev allt bara spänt och okoncentrerat, va besviken man blir då.
Men en sak som är bra att det iaf går framåt och han jobbar ändå bättre än vad han gjort innan när han blivit spänd, va krångligt det blev nu, hoppas ni fattade.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka