Klargör lite saker för mig.

M

mentiroso

Jag var på min första utställning idag (inofficiell). Jag var fruktansvärt nervös och hörde inte vad domaren sa till mig när jag var klar, men jag förstod att vi inte hade kommit vidare. Men när är det man kommer vidare, för i protokollet jag fick stod det att hon hade fått 1:a pris. Hur går det där till? Vore tacksam om nån ville förklara det för mig!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Klargör lite saker för mig.

Tror att det bara är den som blir BIR som går vidare..?

Hur gick det annars då? För oss gick det mycket bättre än väntat. :)

jorå, hon slet sig inte, hon la sig inte mitt i ringen och vägrade och röra sig och hon blev inte allt för rädd för dommaren ;) så då vill jag säga att det gick bra, annars gick det bra. Hur gick det för dig?

Okej, det låter bra ju :)
Först blev Selma BIR (vi var ensamma i den klassen) och så fick hon HP. Sen blev hon BIG-4. :) Jag är helt förvånad över att hon klarade av att gå så fint och kritiken blev mycket bättre än vad jag hade hoppats på.

Det är svårt att säga hur de satt upp regelrna på en inoff. utst. eftersom att det inte finns några regler. Vi brukar ge 1:a pris till alla och 1:a HP till de som går vidare.

På en riktig utst. så får du alltid först ett kvalitetspris (utom valpklass) Ett kvalitetspris är ett pris på hur domaren anser att hunden står sig mot rasstandarden. Där kan alla hundar få 1:a pris om de är värda det. Efter det så är det konkurransbedömning (Dit går alla hundar som fått 1:a pris). Där bedöms hundarna i jämförelse mot varandra och där får de placeringar. 1:a, 2:a, 3:a, 4:a, Reserv och sen resten oplacerade.

ojojoj, det är bara och gratulera. va kul att det gick så bra! Jag gick på den här utställningen med henne för att hon skulle få lite miljöträningen, och jag är jättestolt att hon uppförde sig så bra. sen är det ju kul att få lite kritiska kommentarer hur hon ser ut, fast för min del är hon det finaste som finns.

Vad är det fär hund du har?

Samma här. även om man får dålig kritik är ju hunden ändå finast i världen. :love:

Selma är staffordshire bullterrier. :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 246
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 790
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 890
Senast: starcraft
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 217
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V