Misiaczek
Trådstartare
Jag har panik och ångest, jag mår så fruktansvärt dåligt av att förmodligen behöva avliva min hund nästa vecka. Jag mår så dåligt att redan nu märker jag på hunden att han påverkas av det och han mår också dåligt pga det och verkar orolig hela tiden... Hur gör jag när det väl är dags? Jag är ju ett nervvrak redan nu..och jag vill absolut inte utsätta hunden för denna oro och panik innan han ska få somna in för gott... Det är ju inte rättvist mot honom..men sen även som en självisk tanke så vet jag med mig att jag skulle hamna i depression (igen) om jag är med vid avlivningen pga bilden i huvudet av honom död..... Men samtidigt vet jag att den enda han nånsin känt sig helt trygg med är mig...han är otroligt "mammig" och blir väldigt stressad av att lämnas hos någon annan..... men just NU är jag själv otroligt stressad och som sagt mår jättedåligt och gråter varje dag så jag vet inte om jag skulle vara rätt stöd för honom när han får sprutan... tror faktiskt inte att jag ens skulle klara av att vara där inne med honom ändå utan skulle få gå ut....... Åh jag vet inte hur jag ska göra eller tänka.... Jag har aldrig behövt avliva ett djur innan, trodde aldrig att jag skulle behöva göra det såhär tidigt heller...och får verkligen panik av alla tankar om hur det kommer gå till, och allt annat hemskt man läst om hur olika avlivningar gått snett o så...
Sen har man ju läst så mycket här om att folk skriver att man lär ångra sig resten av livet om man inte är med in till det sista....men är det verkligen det bästa alternativet vid alla avlivningar? Är jag den enda som känner att jag helst vill ta avsked av honom hemma och låta någon annan ta honom till veterinären? Är jag hemsk som tänker så?
Sen har man ju läst så mycket här om att folk skriver att man lär ångra sig resten av livet om man inte är med in till det sista....men är det verkligen det bästa alternativet vid alla avlivningar? Är jag den enda som känner att jag helst vill ta avsked av honom hemma och låta någon annan ta honom till veterinären? Är jag hemsk som tänker så?