Klara av kvaliteten i höst?

Annie3

Trådstartare
Tror ni att min fyraåring hinner bli färdigutbildad till kvaliteten (hoppa enstaka hinder på 1,10 cm:eek:)? just nu så har hon bara hoppat uppsuttet ett par gånger över 65 cm. Hon bhöver mycket mer markarbete då galoppen är lite jobbigt för henne. Just nu tömkörs hon en gång i veckan, rids på banan en gång i veckan (ev. lite bommar då) och springer i skogen två gånger i veckan.
Jag märker att hon är efter i utbildningen men hon reds in ganska sent. Det är en rätt så känslig dam som inte hinner med i huvudet om man skyndar.
Jag har aldrig visat någon unghäst så jag vill inte att det ska bli fel:crazy:
Har ni även tips för vidarutbildningen, t ex hur man ska få häsen starkare i galoppen och hur man bör hoppa en häst vid hennes utbildningsnivå?:bump:

Sv: Klara av kvaliteten i höst?

Jag tycker att du ska satsa på de lägre hindrerna nu ett tag och jobba upp galoppen och tekniken. Sen när det sitter kan du höja och hoppa lite högre med samma taktik. Så du jobbar dig upp helt enkelt. Om du fattar :p Jag är dålig på att förklara :crazy:

/ Emma :bump:

Jag hade tänkt det också, galoppen är låång och oreglerbar när man rider:crazy:

Om du känner att ni inte hinner med den uppsatta hoppningen så satsa på att visa henne löshoppad istället :laugh:

Liknande trådar

Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 774
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka