Klänningsakuten?

@lisa412

Tack!! Jättefina klänningar allihop, ASOS va? :)

Som @niphredil säger så tror jag att 1 och 3 är lite för långa (tyvärr för de är supersnygga!). 2, 4 och 5 gillar jag (älskar färgen på nr 5 :love:). Ska kika!

Kjol är tyvärr fint på andra men inte mig; måste nästan ha kjol som sitter i midjan för att jag inte ska se fyrkantig ut och då ser brösten gigantiska ut oavsett vad jag bär upptill :(
 
Jag tror denna skulle vara snygg på dig. Men allt klär ju en skönhet :)
189629789_8a7ce075-41a6-43b4-83db-8829c971e2dd.jpg


http://www.tradera.com/item/301743/211031384/mintgron-sommarklanning-brollop-fest-party-fri-frakt

Skitsnygg färg! Är inte helt såld på plisserat. Vadå, kräsen - jag? :confused:

:D
 
@Lillelorden 4 och 5 är från Nelly. 4:an skulle va superfin på dig!

Och en kjol ska väl sitta i midjan? Precis som de flesta klänningar går in i midjan, där man är som smalast.
Den första klänningen du visade som du gillar, den svarta. Den är ju mer eller mindre en kjol och en tshirt som sitter ihop :up: :idea:

Inspiration! Ja, jag är helt sålde på den längden på kjolar! :)

namnlost-1_53b92c682a6b2278412436cf.jpg
 
@Lillelorden 4 och 5 är från Nelly. 4:an skulle va superfin på dig!

Och en kjol ska väl sitta i midjan? Precis som de flesta klänningar går in i midjan, där man är som smalast.
Den första klänningen du visade som du gillar, den svarta. Den är ju mer eller mindre en kjol och en tshirt som sitter ihop :up: :idea:

Inspiration! Ja, jag är helt sålde på den längden på kjolar! :)

namnlost-1_53b92c682a6b2278412436cf.jpg
Jag förstår hur du tänker, men det blir inte riktigt så på mig ändå. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men om jag har kjol så hamnar den nästan in under brösten. Det blir verkligen inte snyggt; har jag nåt oversize upptill till kjol så ser jag stor ut, har jag nåt tight så blir det vulgärt.

Och längden håller jag med om att den är toksnygg, men tyvärr inte så snygg på mig som är så kort och dessutom har väldigt breda vader. :(

Tusen tack för att du orkar engagera dig dock :bow: :)
 
Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i augusti! Äntligen, har väntar på just detta bröllop länge. :bump:

Hursomhelst. Bröllopet är väldigt litet och enkelt, borgerlig vigsel utan stor vit klänning och ingen dresscode direkt. Jag vill såklart ändå känna mig lite fin och tänkte försöka hitta en klänning. Har således stött på problem.
A) Jag är USA-semester-tjock! (Okej, jag är lat-tjock också).
B) Allt jag tittar på är så jäkla tråkigt och följer samma mönster/ser likadant ut.

Jag ser ut såhär just nu. Smalast under midjan och rätt fläskig i övrigt. Har superkorta ben. Breda axlar och stora bröst, så axelbandslöst går inte tyvärr. Måste ha BH. Vill egentligen helst inte ha bara överarmar. Inte heller för kort kjol, är inte bekväm i det.
Så jag vill jättegärna ha lite nya idéer och inspiration vad jag skulle kunna tänkas bära! Hit me! :)

Det var nån annan som letade klänning för ett tag sen och då länkade till denna
http://www.lightinthebox.com/sv/ACACIA---Brollopsfest-eller-Brudtarna-av-Chiffon_p24126.html

P
å den sidan finns massor av klänningar(en del snygga endel helt galna), de verkar sy upp efter ens egna mått alt. man beställer från deras måttabell.
 

Liknande trådar

Äldre Hejsan! Jag ska på bröllop i sommar (i Juli) och sitter nu och funderar på klänning... Bröllopet har ingen specifik klädkod men känner...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: Sleepan
·
R
Äldre Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
23 192
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag vet inte om "blygsamt" är rätt ord, men... Jag tittar på World's Strictest Parents, och episoden jag ser just nu är från Utah hos...
7 8 9
Svar
171
· Visningar
29 224
Kropp & Själ Jag ska på bal på slottet i Uppsala om en vecka men vet inte vad jag ska ha på mig. Behöver lite hjälp här nu tror jag. Jag fick låna en...
2
Svar
37
· Visningar
7 419
Senast: Comatose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp