Klämmer in/tar bort galoppsprång

F

FridaW

Min D-ponny (arab) klämmer ibland in ett extra galoppsprång eller tar bort ett galoppsprång, vad kan man göra åt det ? Jag har börjat med att lägga en bom där hon ska hoppa av, då tar hon inga extra språng iallafall, men ibland tar hon bort ett ändå. Dessutom är jag lite osäker på hur långt ifrån hindret jag ska lägga bommen, hur kan man tänka då?

Jätte tacksam för svar. :)

Sv: Klämmer in/tar bort galoppsprång

Ja det kan man väl säjja :angel:

Vill gärna springa fort som tusan men har börjat få bukt med det nu, men hetsig kommer hon nog alltid att vara.

Rider du för tränare?
Annars kan det vara till stor hjälp.

Det kan inte vara möjligt att det är du som blir lite osäker, och inte kan trycka av på rätt ställe eller trycka fram/hålla igen hästen?

Jag rider för tränare.

Jag tror faktiskt inte att det beror på att jag blir osäker (vilket jag inte själv känner att jag blir). Men det är väldigt svårt att bestämma över när hon ska hoppa då hon har väldigt stutsig galopp, dessutom är det svårt att få henne att gå lugnt och avslappnat så det stutsar lätt väldigt mycket, därför brukar jag ofta stå upp lite även mellan hindrena, dessutom tycker hon själv bäst om att få bestämma själv när hon ska hoppa och det brukar faktiskt sluta bäst så då hon blir väldigt osäker ifall hon inte får hoppa när hon har tänkt sig.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 959
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar