Klädval till galamiddag

Noteca

Trådstartare
Hej på er! Jag ska på galamiddag på ett slott i mars, närmare bestämt distansgalan där de bästa distansryttarna får pris och representanter från ridsportsförbundet och andra stora namn finns med. Jag undrar vad har man på sig på en sån här tillställning? Det är ju en fin middag som ska tas med en viss vördnad, tycker jag nog. Vad gäller för klädkod och färgval? Nån som vet?

Sv: Klädval till galamiddag

Hej på er! Jag ska på galamiddag på ett slott i mars, närmare bestämt distansgalan där de bästa distansryttarna får pris och representanter från ridsportsförbundet och andra stora namn finns med. Jag undrar vad har man på sig på en sån här tillställning? Det är ju en fin middag som ska tas med en viss vördnad, tycker jag nog. Vad gäller för klädkod och färgval? Nån som vet?

Google är din vän.... Blev nyfiken själv och fick upp följande...

http://bestofbrands.com/sv/content/view/middag
http://blogg.dn.se/etikettfragan/2010/12/01/valja-ratt-galakladsel-8615/
http://www.marknadskoll.net/vad-innebar-kladkoden-hogtidsklader/

kanske hjälper det dig något...

Min första tanke är att den typen av middag inte riktigt ställer samma krav på klädsel som på andra galor på slott.. Men jag vet egentligen inte.
Står det inget på inbjudan om klädsel?

Men spontant, om det inte finns info att tillgå, så tänker jag på någon längre klänning men som är lite mer festsnygg än balklänning.

Kanske i stil med dessa:
300673-0076_1

300556-0122_1

714537-3002_1

Svarar er båda. Ingen klädinfo finns i inbjudan och jag tror som MiniLi att det inte är riktigt lika "noga" eller vad man ska säga som andra slottsgalor/middagar, men jag vill ju endå passa in sas, och varken vara för mycket eler för lite... ;) Jag ska kolla på länkarna och jag tror nog att de klänningarna MiniLi visar kan passa, åtminstone är de ungefär överrens med min egna bils av vad jag bör ha... :)

De år jag har varit på distansgalan har det varit väldigt blandat, allt från jeans till långklänning. Förra året hade jag en svart lite finare men långt ifrån galaklänning och kände mig nästan lite "överklädd" med högklackat och kuvertväska.

Ok, tack för ditt svar toughcookie! Nu blev det ju ännu svårare! :-) Vill verkligen inte vara överpimpad heller! Jag får kolla runt lite mer!

Om jag går på middagen i år (kommer vara på plats iallafall) så blir det en enkel svart klänning eller möjligtvis ett par lite finare svarta byxor och någon glittrig topp.

Åh, vad skönt, då behöer jag inte överdriva då! Jag är inte van alls att klä upp mej till öronen! ;)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 374
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 226
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 364
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan För några år sedan åkte jag på en semesterresa till Portugal med ridning och blev alldeles kär i landet. Sedan dess har det blivit flera...
Svar
8
· Visningar
3 024
Senast: tesora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama