F

Fiijan

Hej!
Jag är helt ny när det gäller tävlingar och undrar vad för klädsel som är obligatoriskt?
Vad måste/ska man ha på sig i dressyren, hoppningen och terrängen?

Vore tacksam för svar. :)

//Fiijan

Sv: Klädsel?

Ett bra tips är att titta i TR IV det finns på ridsports hemsida, sen lär du dig det när du tar fälttävlansmärke (som man måste ha för att starta)

trevlig ton du har:(
då vill jag ställa en motfråga på ett ställe i tr står det att man ska ha kavaj i hoppningen och på ett annat att man an ha klubb jacka vad är då rätt???

Kort svar;
Tävlingskläder i hoppning och dressyr.
Ridbyxor och tröja i terrängen.

Du får lära dig detta och mycket mer när du kommer till en tränare och tar fälttävlansmärket!

jag har märket. men då blandade jag väll ihop ridjacka med kavaj, konstigt bara att de skriver olika med bara några raders mellanrum.

Hej!
Jag är helt ny när det gäller tävlingar och undrar vad för klädsel som är obligatoriskt?
Vad måste/ska man ha på sig i dressyren, hoppningen och terrängen?

Vore tacksam för svar. :)

//Fiijan

Fälttävlan är märklig. :D
Har man tävlat hoppning och är van vid att inte behöva ha kavaj utan där få rida i sk klubbjacka så känns det lite märkligt att komma till "snobbsporten" fälttävlan och behöva ha kavaj. Men så är det.
Fast är man under 18 så går det utmärkt utan! Då måste man ju ändå ha västen.

Det är inget ovanligt att man missar detta och ibland ser man ekipage på debutant nivå med klubbjacka. TR-brott men de får bara en tillsägelse.

Jag förstår dina frågor. Och strunta i "snobbsvaren" du fått att "det får du lära dej på kursen". :angel:
(Du kommer att få lära dej det och lite till på kursen som alla måste gå men du gör helt rätt som ställer frågor här. :idea: Det är mycket nog att lära på kursen ändå. )

Ett tips är att läsa TR och lära dej hur det är uppbyggt. Inom ft behöver man kunna hitta i det hela tiden. Alla säger sej kunna det men ingen kan det. :rofl:

och du har helt rätt. Ridkavaj och ridjacka i samma moment. Hrm.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 181
Senast: Ajda
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 322
Senast: hamilton1
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 379
Senast: Strandad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18