Klädförvaring

Comfort

Trådstartare
Vi håller på och totalrenoverar hela övervåningen och det kommer bli två nya barnrum. De blir inte jättestora, ca 4.5 * 3.20 med snedtak.

Hur ser klädförvaringen ut i era barnrum?
garderob/byrå?
Stång eller inte? Bara hyllor?

För att frigöra så mycket golvuta som möjligt vill jag ha garderob, men hur ska den vara uppbyggd på smidigast vis?

Sv: Klädförvaring

Köpte ifrån jysk, garderbo som har både skåp och lådor. Plus att vi satte in lite extra trådbackar ena dörren. Men den har stänger, hyllor och lådor. Tyckte det var det optimala för oss!

Än så länge har vi en byrå från Ikea med tre stora lådor. Det räcker nu men behövs nog nåt mer sen när hon blir äldre (9,5 månad är dottern nu).

Det finns en inbyggd stor garderob i hennes rum där vi kommer göra iordning med bättre förvaring när vi känner att behovet finns. Blir både hyllor och stänger, kanske någon byrå :)

Vi har köpt ikeas malmbyråer och skjutit in längst in under snetaket, de få skjortor eller annat som behöver hängas så har vi lång klädstång i tvättstugan eller hänger det i någon av våra garderober.
:)

Kommer snedtaket få ända ner till golvet ?
Vi har två rum med väldigt mycket snedtak i det ena så har vi gjort såhär:
8e7334d46f9711e28b3822000a9f15fd_7.jpg

Bakom sängen så der du en hylla som är rätt bred, den går längs hela väggen och sedan så är det ett draperi och innanför där finns både klädstång som funkar för skjortor och trådbackar.

Snedtaken möts av en vägg på ca 80 cm (är inte byggt än), vi ska bygga in hyllor i den väggen så det blir en rak linje för at utnyttja det som annars byggs igen bara. Det blir hyllor lite mer än halva vägen, sista 2.20 bir det vägg där sängen ska stå emot.

Gardroben vi har funderat ha är en pax från ikea, 1 m bred och 35 cm djup, men frågan är om det är bättre att ha en "vanlig" 60 cm eller tom en 100*60cm? i den 35 cm djupa lär det ju knappast ha klädstång..
jag vill ha så mycket lekyta till dem som möjligt samtidigt..

Vi har dåligt med förvaring i övrigt så att a deras kläder nån annanstans är tyvärr omöjligt :/ Däermot tänker jag att tar man till deras garderobe lite kan ma ju utnyttja det till annat ärn deras kläder också, till bekostnad av lite golvyta då altså.

Var upp och mätte och jag mindes lite fel, rummen blir ca 430*3

Senast ändrad:

Vi har räknat på ett göra precis så där, men det tog upp i princip halva rummet :/

Igår var jag och köpte inredning till 100*35 garderober , nu orkar jag inte grunna på bästa lösning längre :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 737
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 372
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 487
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar